Infostart.hu
eur:
389.04
usd:
331.37
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A balesetben részes, Magyarországra visszatérő Viking Sigyn szállodahajó a visegrádi hajóállomáson  2019. június 10-én. A hajó május 29-én ütközött össze a Hableány sétahajóval, amely felborult, majd elsüllyedt a Margit hídnál. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenhárom áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították. A szállodahajó ukrán állampolgárságú hajóskapitányát halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett vízi közlekedés veszélyeztetése vétségének elkövetése miatt hallgatták ki gyanúsítottként és tartóztatták le.
Nyitókép: Cseke Csilla

Dunai hajóbaleset - szakértők szerint életveszélyesek is lehetnek a Viking hajói

Friss hírek érkeztek az összesített szakértői véleményből, leállíttatnák a Viking hajóit. Az is kiderült: a túlélők úgy emlékeznek, a Sigyn után érkező Idun egyszerűen átgázolt a vízben lévőkön.

A Viking Sigyn speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i dunai hajókatasztrófa bekövetkeztéhez, idézte a Magyar Nemzetnek az egyesített igaz­ságügyi szakértői vélemény megállapítását a Hableány sétahajót üzemeltető Panorama Deck Kft. oldalán sértetti képviselőként a büntetőeljárásba belépett ügyvéd, Sógor Zsolt.

A jogász leszögezte: beadvánnyal fordulnak a hajózási hatósághoz, és indítványozzák a norvég tulajdonú Viking River Cruises folyami flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki felülvizsgálatát, illetve azt is, hogy tiltsák be a speciális orrkiképzésű vízi járművek közlekedését a Duna magyarországi szakaszán.

A sértetti képviselők érvelését az egyesített folyami, nautikai és műszaki igazságügyi szakértői véleménnyel kívánják alátámasztani a kérdésben illetékes, a hajók és egyéb úszó létesítmények nyilvántartásával és műszaki felügyeletével kapcsolatban eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala közlekedési főosztályán.

Az egyesített szakértői vélemény szerint

  • a Sigyn az ütközéskor 14 kilométeres sebességgel haladt a Duna belvárosi szakaszán – a szokásosnak majdnem a duplájával.
  • Az ukrán kapitány, megszegve az előzés szabá­lyait, próbálta megelőzni a magyar sétahajót, amely ekkor már veszélyes közelségben volt. Erről a Sigyn közeljelző berendezése is kiadta a riasztást.
  • A Sigyn speciális orrkiképzése miatt a szállodahajó 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt, ami belökte a Hableányt a Sigyn elé. A szállodahajó ekkor ütközött neki a sétahajó bal tatjának, és a speciális kiképzése miatt nem oldalirányban lökte ki maga elől a magyar hajót, hanem még jobban beforgatta, valószínűleg maga alá gyűrte.

A Hableányon utazó 33 dél-koreai utas és kétfős magyar személyzet közül csak azoknak volt esélyük a túlélésre, akik a sétahajó oldalt nyitott fedélzetén utaztak. A hét túlélő is közülük került ki, akik közül többen is azt mondták kihallgatásuk során, hogy az őket elgázoló jármű után érkező másik szállodahajó (a Viking Idun) a víz alá nyomva egyszerűen átgázolt rajtuk.

Látsz valamit mögöttem? Semmit...

Az Idun kapitánya hívta a Sigynt. „Mi történt, Jura?”, mire Jurij C.: „Elgázolhattam egy hajót. Látsz valamit mögöttem?”, „Semmit…” A Sigyn a fenti párbeszéd lezajlásáig állt, visszacsorgott az ütközés helyszínére, majd ismét hegymenetbe kapcsolt, és csak 800 méter múlva állt meg, ahol kikötött.

  • Gulyás Krisztián, a Hableány kapitánya és családja oldalán sértetti képviselő, három feljelentést tett a ­BRFK-n.
  • Kettőt – hamis tanúzás, illetve hamis vád miatt – a Sigyn ukrán kapitánya ellen, aki az eljárás kezdetén még tanúként olyan vallomást tett, amely Gulyás szerint a magyar kapitányra próbálja hárítani a katasztrófa miatti felelősséget.
  • Egyet pedig az Idun kapitánya ellen segítségnyújtás elmulasztása miatt. Ez utóbbit a már említett egyesített igazságügyi szakértői vélemény megállapításaira építette.

Május 29-én a Hableány sétahajó a Margit híd közelében összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval és elsüllyedt. A Hableányon 33 koreai turista, valamint a kéttagú magyar személyzet utazott, közülük csak hét embert sikerült kimenteni.

A hajóbalesetről írt összes cikkünket itt lehet megtalálni.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×