eur:
400.4
usd:
362.85
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga
Nyitókép: Pixabay

Tiszta ólom a csapvíz, Szeged nem várt tovább senkire

A nyári szünetben megoldják a csőcserét. A bajra egy mindenki számára ingyenesen hozzáférhető vizsgálat után derült fény.

Az Infostart.hu korábban több ízben is foglalkozott az ólomszennyezett csapvízzel az idős társasházak esetében; a "megfejtés" az lehet, hogy bár a vezetékes víz valóban kifogástalan minőségű lehet, amint azt a hatóságok rendre elmondják, a háztartásokba viszont már korszerűtlen ólomcsöveken jut el a víz, ami miatt az büdös, színes és csak akkor fogyasztható, ha alaposan kifolyatják.

Most a Szegedma.hu számolt be arról, hogy a dél-alföldi városban lefolytatták a szükséges közbeszerzési eljárásokat, és két általános iskolában haladéktalanul kicserélik az ólommal szennyezett csőszakaszokat.

Szegeden április óta fogyasztanak ballonos vizet a Zrínyiben és a Rókusi iskolában, ekkor derült fény arra, hogy a víz ólomtartalma durván határérték fölötti.

Az iskolai szünetben fognak dolgozni a csőcserén, augusztusban pedig még lesz egy teljeskörű hatósági vizsgálat, hogy megfelelő vízzel kezdjék az évet.

A szennyezésre úgy derült fény, hogy a két iskola önként mintát küldött az Országos Közegészségügyi Intézet felhívására, ezt egyébként bárki kezdeményezheti, a vizsgálat ingyenes.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×