Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Utasok vásárolnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatáinál a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás megállójában 2014. május 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Új buszos zónabérlet jön szombattól Budapesten

Jelentős fejlesztések hajtanak végre a dél-budai agglomeráció közlekedésében, ahol az új Dél-Buda Zónabérlettel több szolgáltatást lehet igénybe venni, és jobb lesz a közlekedés a kelenföldi tömegközlekedési csomóponthoz is.

A Közlekedéstudományi Intézet és a Volánbusz - a térségi önkormányzatok bevonásával - számos menetrendi és díjszabási fejlesztéssel könnyíti meg a Budakeszin, Budaörsön, Diósdon és Törökbálinton élők közlekedését szombattól. Az intézkedéseknek köszönhetően jóval több járat indul a 4-es metró kelenföldi végállomásához, könnyebb eljutási lehetőséget biztosítva a fővárosba. Az érintett agglomerációs térségben az eddig használt különböző bérletek mellett

bevezetik az új Dél-Buda Zónabérletet, így az utasok egy bérlettel szélesebb körű szolgáltatást vehetnek igénybe.

Az utazási igények kedvezőbb kiszolgálása érdekében a reggeli és délutáni csúcsidőben gyakrabban indulnak egyes járatok.

  • A budaörsi 40E jelzésű buszok módosított útvonalon és sűrűbben közlekednek,
  • a 188E jelű meghosszabbított útvonalon, sűrűbben közlekedik ezentúl Kelenföld és Budakeszi között,
  • az új 188-as buszok csúcsidőn kívül teremtenek közvetlen kapcsolatot Budakeszi, Budaörs és Kelenföld vasútállomás között,
  • a 272-es autóbusz szintén meghosszabbított útvonalon jár és munkanapokon kora este is közlekedik.
  • A 758-as buszok helyett a meghosszabbított 88-as járatokkal lehet Budatétény vasútállomáshoz eljutni.

A környéki járatokat érintő változásokhoz kapcsolódóan az elővárosi járatok közlekedésében is módosítások lépnek életbe: a 725-ös autóbusz továbbra is csúcsidőszakban és 60 percenként közlekedik, de délután Diósdon az ellenkező irányban jár, biztosítva az eljutást a település központjából a Búzavirág utca felé. Az új 727-es járat közlekedik csúcsidőszakon kívül; munkanapokon napközben és este 60 percenként, míg hétvégén reggeltől estig 120 percenként közlekedik a Kelenföld vasútállomás és Diósd között.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×