Az eddiginél lényegesen korszerűbb és megbízhatóbb műszeres leszállító berendezést kap a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. futópályája a 13L pályavégen is – emiatt két hónapra le kellett zárni a futópályát. A több mint egymilliárd forintos fejlesztés miatt várhatóan június közepéig tart az egypályás üzem, vagyis a nagy nyári csúcsforgalom idején már ismét két futópályával üzemelhet a budapesti légikikötő - közölte a Budapest Airport.
Az új műszeres leszállító berendezés (ILS, vagyis Instrument Landing System) a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak is megfelel majd, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy
15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látótávolság mellett is lehet fogadni és indítani a repülőgépeket, akár sűrű ködben, esőben, havazásban vagy sötétben.
Ennek alapján a budapesti repülőtér is teljesíti az ún. CAT IIIB műszeres megközelítésre vonatkozó nemzetközi előírásokat, amelyek alapján a fenti paraméterek szerint érkezhetnek és indulhatnak a repülőgépek Budapestről – vagyis még biztonságosabb lesz a repülés.
Az új rendszer telepítéséhez és beüzemeléséhez mintegy nyolchetes pályazárra van szükség a 2-es kifutópályán. Ez alatt az idő alatt nemcsak az új berendezést építik ki, hanem elvégeznek egy sor olyan karbantartási és javítási munkát, amit csak pályazár mellett lehet megvalósítani - közölte a repteret üzemeltető cég. Egyebek mellett
kicserélik a futópálya betonjába és szélére épített pályafényeket,
- kijavítják a beton apróbb hibáit,
- befejezik a dilatációs hézagokat kitöltő anyag cseréjét korszerűbb műgyanta alapúra,
- kicserélnek 121 vízelvezető betonaknát a pálya mellett és
- az elektromos kábeleket is felújítják.
A felújítás teljes költsége eléri az 1,3 milliárd forintot, ami kicsivel több, mint 4 millió euró.