A balesetet szenvedő gépet fejlesztő cég közleménye szerint a Pécsi Rendőrkapitányság a légi közlekedés gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének gyanúja miatt indított büntetőeljárást megszüntette.
A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság ezt megerősítette, hozzátéve, hogy
a nyomozást "az elkövető halálára való tekintettel" 2018. november 12-én szüntették meg.
A Magnus közleményében idézi a rendőrségi határozatot, amely szerint "a légijármű lezuhanása egy túldöntött jobb fordulatban történő átesés következménye", ehhez a pilóta vezetéstechnikai hibája vezetett.
"Motorleállás, műszaki vagy szerkezeti meghibásodás nem volt. Nem megfelelő súlyponthelyzetre, túlterhelésre utaló adat nem merült fel" - idézték a rendőrségi határozatot, amely szerint a kormány működésével kapcsolatos rendellenesség szintén nem volt megállapítható.
"A vészhelyzet kialakulásában szerepet játszhatott a parancsnok pilóta (.) megkésett reakciója és a repülőgép nem elegendő repülési magassága is" - olvasható a határozatrészben.
Az MTI-nek a tavaly novemberi határozat hétfői közlésének okát firtató kérdésére azt válaszolták: három különböző szervhez tartozó vizsgálat zajlott a balesettel összefüggésben, "ezek közül pedig a rendőrségi eljárás az, amely a Magnus Aircraft Zrt. és a közvélemény számára egyaránt döntő fontosságú".
"Mivel a vizsgálatokhoz eltérő határidők és fellebbezési időtartamok kapcsolódnak, megvártuk, amíg a kapott eredmények egybehangzólag kizárják az eFusionnal kapcsolatos konstrukciós és technológiai hibákat, és csak ezt követően hoztuk nyilvánosságra a határozat kivonatát" - írta a cég.
A tavaly augusztusban elkészült előzetes hatósági jelentés szerint sem volt jele annak, hogy a gép meghibásodása okozta volna a tragédiát,
mint ahogy arra sincs bizonyíték, hogy a pilóták cselekvőképességét egészségügyi probléma akadályozta volna.
2018. május 31-én tesztrepülés közben zuhant le Magnus Aircraft Zrt. eFusion típusú gépe a pécs-pogányi repülőtér közelében. A járműben utazó 61 éves és 42 éves férfi a helyszínen meghalt.
Az elektromos repülőgép délelőtt 10 óra közül szállt fel, megtett két kört, majd a repülőtértől körülbelül másfél kilométerre, az 58-as út keleti felén kukoricaföldre zuhant.
A pécs-pogányi repülőtér szomszédságában a baleset előtti napon tartották a Magnus Aircraft Zrt. repülőgépgyárának bokrétaünnepét. Az eseményen az épülő összeszerelő üzem legmagasabb pontjára kitűzött bokréta fölött a cég által gyártott két repülőgép is átrepült.