Április közepétől június első feléig egy futópályával üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután a 3,7 kilométer hosszú 2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszert korszerűbbre cseréli a Budapest Airport. Az ILS berendezés éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos leszállásban. A pálya két hónapos zárása alatt a repülőtér szakemberei egy sor egyéb korszerűsítést és javítást is elvégeznek a futópályán. Egyebek mellett burkolatjavítást terveznek, megtisztítják és kijavítják a vízelvezető rendszer aknáit, korszerűbb anyaggal végzik el a dilatációs hézagok cseréjét, valamint egyes fénytechnikai berendezéseket is korszerűsítenek - közölte a Budapest Airport.
Az 1-es futópálya kizárólagos használata az átmeneti időszakban Vecsés és Üllő térségében jelent majd megnövekedett forgalmat,
azonban a munkálatok befejezésével, még a nyári csúcs előtt visszaáll az eredeti forgalmi helyzet.
A Budapest Airport a 2-es futópálya lezárása előtt az 1-es pályát készíti fel a két hónapig tartó folyamatos működéshez. Ehhez március 18-27. között, kilenc nap alatt elvégzik a szükséges karbantartási munkálatokat, eközben az 1-es pályát lezárják a forgalom elől.
A műszeres leszállító rendszer cseréje az utolsó lépés a repülőtér futópályáihoz tartozó navigációs berendezések 2015 óta tartó korszerűsítésének. A beruházás miatt szükséges kéthónapos zárás pozitívan érint bizonyos lakott területeket, elsősorban a XVII. kerületi Rákoshegy környékét, ahol alapesetben egyébként is a forgalom kevesebb, mint 5 %-a zajlik, a zárás alatt viszont itt egészen biztosan nem lesz forgalom.