eur:
403.04
usd:
372.9
bux:
91557.07
2025. március 28. péntek Gedeon, Johanna
Nyitókép: Pixabay

Lezárások jönnek Budapest egyik nagy közlekedési ütőerén

Két kilométeres szakaszon, "faltól falig" megújul a Pasaréti út. Az útépítés mellett érzékelős lámpákat telepítenek, lelassítják a forgalmat és parkolási tilalom is lesz.

A II. kerületi Pasaréti út alsó, Szilágyi Erzsébet fasor és Pasaréti tér között húzódó szakaszán az útfelületek elhasználódtak, felújítást igényelnek, ezért március közepén a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásával a Budapesti Közlekedési Központ komplex, "faltól falig tartó" rekonstrukcióba kezd - közölte a főváros.

A kivitelezési munkák miatt április elejétől lesznek forgalomkorlátozások.

Ekkor a Pasaréti utat a Pasaréti tér felé részlegesen egyirányúsítják, várhatóan két ütemben, először a Szilágyi Erzsébet fasor és a Gábor Áron utca, majd a Gábor Áron utca és a Pasaréti tér közötti szakaszon.

Lelassítják a forgalmat

Mintegy két kilométeres útszakaszt újítanak fel, ahol szükséges, teljes útszerkezet-, egyéb esetben burkolatcserével. A buszmegállók az öblökben bazaltbeton burkolatot, a többi, az útpályán lévő megálló aszfaltburkolatot kap. Az útszakasz a felújítás után is 2x1 sávos marad, ugyanakkor

a forgalombiztonság növelése érdekében kissé szűkebb lesz az útpálya, ami lassabb haladásra ösztönzi az ott közlekedőket.

Felújítják a járdákat – amelyek beton térkőburkolatot kapnak –, valamint a kapubehajtókat is.

Érzékelős jelzőlámpák

Új jelzőlámpákat telepítenek a Nagyajtai utca és a Hidász utca csomópontjában, amelyek az autóközlekedés folyamatosságát segítik azzal, hogy

beépített érzékelőik a tényleges forgalom nagyságát figyelik, és aszerint adnak hosszabban tartó zöld jelzést az egyes irányokba.

A gyalogosok biztonságára is nagyobb hangsúlyt fektetnek: a jelzőlámpa nélküli gyalogátkelőhelyeknél középszigeteket telepítenek.

Parkolási tilalom és új parkolóállások

A Pasaréti út felújításával rendezni kívánják a parkolási helyzetet is, ugyanis sokan szabálytalanul várakoznak gépkocsijukkal a környéken. Ezért

az egész felújított szakaszon megállási tilalom lép életbe.

Parkolásgátló oszlopsort helyeznek ki azokra az útszakaszokra, ahol eddig jellemzően szabálytalan várakozással zavarták a forgalmat. Ugyanakkor szabályos parkolásra továbbra is lesz lehetőség: a Pasaréti úton parkolóállásokat jelölnek majd ki a Hargita utca és a Rhédey utca között, és megmaradnak a várakozóhelyek a Pasaréti út 22-24. előtt, valamint a Gyergyó utca torkolatának közelében.

A Vasas Sportcentrum előtti parkolóterületen az épület felőli párhuzamos parkolás továbbra is lehetséges lesz, míg a Pasaréti út felől ferde parkolóállások várják majd az autósokat. A Sövény és a Riadó utca közötti kijelölt várakozóhely kissé rövidebb lesz.

Közművek, kiegészítő világítás

A Pasaréti úton a vízelvezetés jelenleg is jól megoldott, ahol szükséges, korszerűsítik a rendszert. A felújítás részeként felújítják a közvilágítást, a kijelölt gyalogátkelőhelyek környékét pedig kiegészítő megvilágításba helyezik.

Zöldfelületek

A Pasaréti út felújított szakasza mentén álló mintegy 260 fa döntő többségéhez nem szükséges hozzányúlni, az útépítés és a szegélymódosítás miatt azonban 7 fa helyére másik útsorfát telepítenek az adott útszakaszon. A közlemény kiemeli: bővül is a zöldfelület, a rekonstrukció által érintett útvonalon ugyanis további 11 sorfát, mintegy 250 négyzetméternyi cserjét ültetnek, és 1700 négyzetméternyi területet füvesítenek a zöldfelület tartósságához szükséges talajcsere elvégzése után.

Címlapról ajánljuk
Gacsályi József: keressük azt az egyensúlyi állapotot, amivel a víz és az ember barátságban tud élni

Gacsályi József: keressük azt az egyensúlyi állapotot, amivel a víz és az ember barátságban tud élni

Van-e vízhiány Magyarországon? Egyáltalán sok-e a víz vagy kevés a mi országunkban? Hiba volt-e a folyók szabályozása? Hogyan kerülhet víz a Homokhátságra? Miről kell meggyőzni a gazdákat ahhoz, hogy engedjék elárasztani a földjüket vízzel? Ezekre az érdekes kérdésekre is választ kaphatunk abból a beszélgetésből, amelyben Gacsályi József, az Országos Vízügyi Főigazgatóság műszaki főigazgató-helyettese volt az InfoRádió Aréna című műsorának vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.28. péntek, 18:00
Vitézy Dávid
a Főváros Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője
Robbannak a magyar munkaerőköltségek, de így is az EU sereghajtói között vagyunk

Robbannak a magyar munkaerőköltségek, de így is az EU sereghajtói között vagyunk

Magyarországon 2024-ben az óránkénti munkaerőköltség az egyik legnagyobb mértékben, 13,6%-kal emelkedett az előző évhez képest, ami az EU egyik legjelentősebb növekedése. Ennek ellenére a magyar munkaerőköltség továbbra is az uniós rangsor vége felé maradt, hiszen az egyik legalacsonyabb értéket mutatta. Csupán két kelet-európai országot, Bulgáriát és Romániát tudta megelőzni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×