Infostart.hu
eur:
388.66
usd:
330.04
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Jön az újabb káosz az M1-esen - itt vannak a részletek

Az M1-es autópályán idén a tervek szerint 43 kilométernyi szakaszon indulhatnak el felújítási munkák, az első lezárások már hétfőn kezdődnek.

Az idei évre tervezett beavatkozások első ütemeként az 54-es és a 61-es kilométerszelvények között, Tatabánya térségében zajlanak majd munkálatok. Az ideiglenes forgalmi rend kialakítását 2019. március 18-21. között építi ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A beruházás ezen üteme várhatóan 2019. június végéig tart majd.

Több mint kétmilliárd forintból újul meg az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldala az 54-es és 61-es kilométerszelvények, vagyis a Harkályos pihenő és a Tatabánya-Újváros csomópont között. A munkálatok sávelhúzás mellett valósulnak meg, mindkét irányban 2-2 forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, vagyis az autópálya áteresztő kapacitása megmarad.

Az ideiglenes forgalmi rendet március 18. és 21., vagyis hétfő és csütörtök között építik ki. Ezt követően május 17-ig a kivitelezési munkák a Hegyeshalom felé vezető oldalon a külső és a leállósávon zajlanak. Majd május 17-20. között ismét átépítik a terelést, hogy a belső sávon folytatódhassanak a munkálatok, a tervek szerint 2019. június 27-ig.

A külső és a leálló sávon végzett munkák ideje alatt a Hegyeshalom felé vezető oldalon az 58-as kilométerszelvénynél található Turul pihenőhely zárva lesz. Időszakosan, várhatóan március 21-31. között a tatabánya-óvárosi, míg május 7-17. között a tatabánya-újvárosi csomópontot is lezárják.

A Budapest felé vezető oldalon 2 sávon, a leálló és külső sávokon haladhat a forgalom, a Hegyeshalom felé vezető irányban a személygépkocsi forgalmat pedig átterelik a főváros felé vezető pálya belső sávjára, a tehergépjármű forgalom pedig a Hegyeshalom felé vezető pályaoldalon a munkák ütemezésének megfelelően a belső vagy a külső sávon haladhat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×