eur:
392.73
usd:
362.99
bux:
72132.83
2024. július 8. hétfő Ellák
Nyitókép: NIF

Újabb, hónapokig tartó forgalomkorlátozás jön az M0-s autóúton - itt a menetrend

Folytatódik az autóút déli szektorának felújítása, lecserélik a burkolatot, ezért szinte az év végéig dolgozni fognak. Már néhány nap múlva kezdődik a forgalomkorlátozás, jelentősen változik a forgalmi rend.

Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban, mivel megkezdődik az autóút déli szektorának felújítása. Az érintett terület

az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik,

A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben. A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig ott, ahol az 51-es főút csatlakozása van - jelentette be a beruházást finanszírozó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője, Kiss Boglárka.

A társaság az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be, ez idő alatt az autóút forgalmát kétszer kétsávosra korlátozzák.

Emellett az érintett szakaszon sor kerül a megfelelő zajvédelem kiépítésére, a tájékoztató rendszer kiegészítésére is. Az itteni hidak új szigetelést, szegélyt és korlátot kapnak.

A beton burkolat néhány hetes szilárdulás után éri el a maximális terhelhetőségét, így ebben az időszakban nem folyik majd látható munkavégzés az érintett területeken.

Terelések

A terelés kiépítése az M5-ös autópálya felé vezető oldalon

2019. március 9-én, szombaton kezdődik

a szükséges burkolati jelek felfestésével, mellyel a forgalmat a leálló és külső sávra terelik - olvasható a NIF honlapján. A halásztelki és szigetszentmiklósi csomópontokban ezzel együtt szűkített lassító és gyorsító sávokat alakítanak ki. Ezen a pályaoldalon valamennyi csomóponti ág használható lesz a forgalomterelés ideje alatt.

Az M5-ös autópálya felé vezető oldalon lezárják a két belső forgalmi sávot, az M1-es autópálya felé vezető oldalon pedig a legbelső forgalmi sávot.

A munkálatok során 6 kilométer hosszban, mintegy 2500 négyzetméteren sárga burkolati jelet festenek fel, és megközelítőleg 400 darab sávos terelőtáblát helyeznek ki.

A burkolati jelek festésének idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon egy sáv lesz járható, aki teheti, ezen időszak alatt kerülje el az M0-s autóút ezen szakaszát.

Ezt követően a tervek szerint 2019. március 11-től várhatóan 15 éjszakán keresztül, 19-20 órától másnap hajnali 5 óráig, tehát a csúcsidőszakokon kívül, az ellenkező irányú forgalom biztonsága érdekében szükséges beton elválasztóelemek daruzását végzik. A fizikai elválasztás kiépítéséhez mintegy 1500 darab, 4 méteres beton terelőfal mozgatására kerül sor.

A forgalom biztonsága érdekében a daruzás idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon éjszakánként csak egy sáv lesz járható.

Az ünnepi hosszúhétvége idején, 2019. március 14-17. között nem lesz korlátozással járó munkavégzés a szakaszon.

A beton terelőfalak elhelyezését követően az M1-es autópálya felé tartó forgalmat a teljes rekonstrukcióval érintett szakaszon átterelik az ellenkező pályaoldalra.

Az áprilisban kezdődő pályazár során május közepéig a leállósávon keresztül biztosítva lesz a lehajtás Szigetszentmiklós irányába.

A pihenőhely belső útján továbbra is elérhető az 51101-es jelű út, az üzemanyagtöltő állomás és a Gastland M0 Hotel Étterem megközelítése. A szigetszentmiklósi lehajtó teljes lezárására tervezetten 2019. május közepén kerülhet sor. Az érintett szakasz bontási és építési munkái nagyságrendileg 6 hetet vesznek majd igénybe, ez idő alatt Szigetszentmiklós irányába a halásztelki csomóponton keresztül lehet majd lehajtani. Az új betonburkolat szilárdulását követően egy sávon ideiglenesen újra áthaladhat majd a forgalom a munkaterületen, így a szigetszentmiklósi lehajtó újra használható lesz.

Nem lehet majd Szigetszentmiklósnál feljutni az M1-esre

Az M1-es autópálya felé történő felhajtás a NIF közleménye szerint nem lesz lehetséges a szigetszentmiklósi csomópontban az áprilisban kezdődő pályazár ideje alatt.

Az erre közlekedők a II. Rákóczi Ferenc úton keresztül a halásztelki csomópontban tudnak M1-es autópálya felé felhajtani az M0-s autóútra, a terelő utakat sárga táblák jelzik majd.

A halásztelki csomópontban a le- és felhajtás továbbra is biztosított lesz, illetve megmarad a 2018 szeptemberében kialakított új gyűjtő-elosztó sáv Halásztelek felől a 6-os főút csomópontjáig. A 6-os főútról az M1-es autópálya felé továbbra sem lehet majd felhajtani. Az M6-os autópálya csomópont ez idő alatt is használható marad.

A 2019 áprilisában lezárásra kerülő közel 6 kilométer hosszú útszakaszt augusztus első felétől 3 ütemben adják majd vissza a forgalomnak:

  • az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban,
  • a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban,
  • a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.

Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.

Az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése 2018 júliusában indult el az M6-os autópálya és az 51-es főút között található hidak bontási és építési munkáival.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Meglepetésszerű eredmény született a magas részvétellel lezajlott francia nemzetgyűlési választások második fordulójában. Bár szinte minden felmérés a Marine Le Pen-féle Nemzeti Tömörülés győzelmét jósolta, az exit pollok szerint a baloldali pártok összefogása, az Új Népfront szerezte meg a legtöbb mandátumot, második helyre pedig az Emmanuel Macron elnök mögötti centrista Együtt formáció futott be. Úgy néz ki, a „republikánus front”, vagyis a baloldali és centrista jelöltek egymás javára történő visszalépése működött, és ezzel sokadszorra sikerült megakadályozni a szélsőjobboldal győzelmét. Az exit pollok alapján becsülhető erőviszonyok ugyanakkor azt mutatják, az abszolút többség senkinek nem lesz meg, ami bizonytalan helyzetet idézhet elő Franciaországban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×