eur:
412.08
usd:
394.17
bux:
79942.94
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: Civishir.hu

Nagy levegőt kell vennie tavasszal Debrecennek

Megvan a győztes cég, így elkezdődhet a debreceni főpályaudvar 35 milliárd forintos rekonstrukciója, ha megvan rá a pénz.

Lejárt a jogorvoslati lehetőség a debreceni főpályaudvar-projekt ügyében, így a közbeszerzési eljárásban győztes helyi Hunép Universal Építőipari Kft. - mint arról a Cívishír.hu ír - hatvan napon belül szerződést köthet és 2019 tavaszán megkezdheti a hároméves munkát, amennyiben megvan az ahhoz szükséges nettó 35 milliárd forint.

Tavaly ősszel egyszer már lezárulni látszott a pályázat, ám az akkori 34,4 milliárd forintos ajánlattevő konzorcium, melynek a Hunép is tagja volt, végül nem nyerhetett, mert a kormányzat régi árakkal kalkulált, 21 milliárdból akarta kihozni a beruházást.

Két évvel ezelőtt Lázár János miniszterként a műszaki tartalom csökkentését javasolta, Kósa Lajos - helyi országgyűlési képviselőként - pedig azt, hogy Debrecen nyúljon a zsebébe. Idén januárban végül éppen

Kósa Lajos - immár a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős miniszterként - jelentette be, hogy a főpályaudvar elkészülhet az eredeti formában.

A főpályaudvar megépítése, mint a cikk rávilágít, nem ígérkezik könnyűnek, Debrecen közúti és vasúti közlekedése ugyanis érzékenyen reagálhat egy ilyen hosszadalmas építkezésre.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×