Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A Széchenyi lánchíd 2017. augusztus 23-án. Százhetvenöt éve, 1842. augusztus 24-én helyezte el József nádor a pest-budai Lánchíd alapkövét.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Várják az ajánlatokat a főváros egyik legnagyobb felújítására

Megjelent a Lánchíd, a Váralagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-, közúti aluljáró kivitelezésének ajánlattételi felhívása, a kivitelezés egy év múlva kezdődhet el. 

Az ajánlati felhívás alapján a közbeszerzési eljárás lezárása után a tervek szerint a tényleges kivitelezési munka 2019 őszén kezdődhet el és 24 hónappal később fejeződhet be.

A Lánchídon és a Váralagútban gyalogosan 24 hónapig, járművel 18 hónapon át nem lehet majd közlekedni.

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a Lánchíd felújítása során újjáépítik a közúti pályalemezt, a megmaradó acélszerkezeteket kijavítják és korrózióvédelemmel látják el, restaurálják a korlátokat, a kőoroszlánokat, a kőcímereket, a kőfeliratok és a kőfelületeket. A gyalogosjárdák körülbelül 80 centiméterrel szélesebbek lesznek a mostaninál, ehhez igazodni fognak a mederpillérek körüli erkélyek, a hídfők és a kőoroszlánok talapzatai. Megújulnak a dilatációk, a lehorgonyzókamrák és a hajózási jelzések, átépítik, szélesítik a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárókat. A hídon új, gazdaságos és környezetbarát LED-technológiás közvilágítás épül ki, a díszvilágítás képes lesz egyedi színek megjelenítésére nemzeti vagy fővárosi ünnepek alkalmával. Felújítják a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat is, emellett gyalogos-átkelőhely létesül a pesti hídfő északi és déli járdája között.

A Lánchíd pesti hídfője alatti villamos- és közúti aluljáróban a megerősített falazatokra új födém épül, a támfalak magassága a dunai árvízszinthez igazodik, valamint megújul a Széchenyi téri és az Eötvös téri villamosmegálló is.

A Váralagút felújítása során részlegesen visszabontják a mozaikburkolatot és az új, teherbíró vasbeton falazat megépítése után új mozaikburkolat épül, új ventilátoros légcserélési rendszert építenek ki, a közvilágítás LED-technológiás lesz. Átépítik a pályaszerkezetet is, mivel módosul a "forgalmi űrszelvény": a teljes szélessége 9,5 méter lesz, amely magában foglalja a 1,5 méter széles járdát és mindkét irányban a kerékpársávot is.

A beruházáshoz kapcsolódóan megkezdődhet a Clark Ádám tér, a Széchenyi István tér és a József Attila utca felújítása, továbbá a Vigadó térnél kialakítandó, az alsó rakpartot lefedő, közösségi térként funkcionáló terasz megvalósításához szükséges koncepcióalkotás is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×