Jelentősen, kevesebb mint tizedére csökkent a fogyasztóvédelemhez beérkező panaszok száma az árubemutatós megtévesztésekkel kapcsolatban. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium adatai szerint három év alatt
havi 43-ról átlagosan 3-ra szorult vissza az ilyen esetek száma.
Mint Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára az InfoRádiónak elmondta, az Országgyűlés 2015-ben fogadta el azt a törvénymódosítást, amellyel tilossá vált a hitelközvetítés és az ingyenes juttatások reklámja. Korábban a kereskedők kisebb vagy jelentéktelen értékű termékekkel csábították a bemutatókra elsősorban a kiszolgáltatott időseket, akik azután a tudtukon kívül, a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlat miatt, hosszú távú pénzügyi kötelezettséget vállaltak.
A kereskedők - a helyettes államtitkár szerint - máris alkalmazkodnak az új jogszabályi környezethez. A fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként a hatóságok azt tapasztalták, hogy az eladással is járó árubemutatókat a cégek magánlakásokba tették át: a termékek köre áttevődött egészségügyi területre, egyes esetekben maguk
a bemutatók "ingyenes egészségnapként vagy szűrővizsgálatként" reklámozzák magukat, egészségügyi állapotfelmérést végeznek, elkérik az emberek adatait, majd otthon keresik fel őket, és ott történik a termékeladás.
Keszthelyi Nikoletta szerint jó hírnek tekinthető, hogy a rendőrség is egyre keményebben fellép "az árubemutatós jelenséggel szemben", mert továbbra is jellemző az agresszív, megtévesztő és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat a termékbemutatókon. A helyzet további javítására a továbbiakban is a szoros hatósági együttműködést és a hatékony hatósági fellépést tartja megoldásnak a helyettes államtitkár.