Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Tényleg sikló épül a Gellért-hegyre

Az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a projekttel kapcsolatos régészeti feltárás zajlik. Az új vonal a Citadellához vezetne.

Megerősítette a Főpolgármesteri Hivatal a g7.hu-nak, hogy a Gellért-hegyre sikló épülhet, és az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a projekttel kapcsolatos régészeti feltárás zajlik.

A sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. Itt a portál értesülése szerint egy 13 busz befogadására alkalmas parkoló épülne (a Citadellánál 12 férőhelyes a kapacitás). A budavári siklóval ellentétben ezen a vonalon egy pályát alakítanának ki, középen egy kitérővel.

A főváros azt is közölte, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek és várhatóan 15 hónapig tartanak, vagyis

2020 nyarán már siklóval lehetne menni a Gellért-hegyre.

A sikló megépítése egyben azt is jelenti, hogy a Citadella környékéről hamarosan eltűnhetnek a turistabuszok, a Főpolgármesteri Hivatal szerint ugyanis a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól.

Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a sikló föld alatt futna, az ezutáni lankásabb szakaszon pedig 2,5-3,5 méter magas hídszerkezeten haladna a Citadella sétányig. A menetidő a tervek szerint 72 másodperc lesz.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×