Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Többmilliós büntetés a településeknek - lapszemle

A Magyar Idők a BKV-sofőröket ért támadásokkal foglalkozik, míg a Világgazdaság a magyar légteret használó gépek számának emelkedéséről írt.

Havonta éri fizikai támadás a BKV járművezetőit, évente tucatnyinál több sofőrt bántalmaznak – írja a Magyar Idők. A lap kiemeli, hogy a járművek többsége zárt vezetőfülkével rendelkezik, és folyamatban van a még nyitottak átalakítása is, de az inzultusok többsége a végállomásokon és a peronon történik. Legutóbb szombaton, Zuglóban bántalmaztak egy trolivezetőt, aki felszólította a járművön dohányzó férfit, hogy szálljon le, ő azonban a vita hevében a nála lévő késsel megsértette a sofőr jobb karját.

A Népszavában arról lehet olvasni, hogy a nyári szünet alatt a magyar államkincstár több mint 200 kistelepülésre is három millió forintos bírságot szabott ki, miután 2015-ben és 2016-ban nem, vagy késve jelentették be az újonnan beszerzett falubuszuk rendszámát. Köteles László, Komlóska polgármestere a lapnak azt mondta, egy ekkora bírság hatalmas teher egy észak-borsodi kis falunak.

A Világgazdaság arról közöl cikket, hogy csaknem tíz százalékkal nőtt a magyar légteret használó repülőgépek száma egy év alatt. A HungaroControl Zrt. adataiból az is kiderül, hogy a vállalat június végéig 422 ezer gépet irányított Magyarország felett, a növekedés azért is tekintélyes, mert az európai légi forgalom félévi bővülése a tavalyihoz képest csak 3,8 százalékot mutatott, vagyis a magyar légtér kapacitásának emelkedése több mint kétszerese a kontinens egészének.

Éjjel-nappali okosfiókokkal és mindent látó ügyintézőkkel rendelkezhetnek a jövő bankjai – írja a Portfolio. Szakértők szerint a legvalószínűbb forgatókönyv a digitalizáció előnyeit maximalizáló okosfiókok térnyeréséről szól, ennek ellenére még a digitálisan fejlett európai országokban is az ügyfelek 30-60%-a jár bankfiókba egyes szolgáltatások miatt.

A Magyar Idők arról közöl cikket, hogy a balatoni térség 2020-ig összesen 365 milliárd forintnyi állami támogatásban részesülhet. Ebből turisztikai fejlesztésekre 26 milliárd forintot, vízminőség-védelemre 38 milliárdot, illetve közlekedés-korszerűsítésre 122 milliárdot, míg területfejlesztésre 29 milliárd forintot fordíthat a Balaton Fejlesztési Tanács siófoki munkaszervezete, a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft.

A Pénzcentrum arról készített összeállítást, hogy mely bankjegyeket hamisítják leginkább. A portál kiemeli, hogy a hamisítványok többsége a magasabb értékű címletek, főként a 10 000 és 20 000 forintos bankjegyek közül került ki, ám míg 2016-ban, a húszezresek voltak népszerűek, addig tavaly már inkább a tízezreseket sokszorozták illegálisan. Az elmúlt években a hamisítási módszerek nem változtak, továbbra is az irodai sokszorosító eszközök (színes fénymásolók, nyomtatók) használata jellemző.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×