Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay.com

Szükség van még több iskolabuszra?

Csupán 59 iskolabuszt üzemeltetnek Magyarországon a tanintézmények, így a legtöbb diáknak a menetrend szerinti járatokkal kell utaznia, ha nem lakhelyéhez közel jár iskolába. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke ugyan elismerte, hogy lehetne javítani a közlekedési társaságok és az iskolák közötti együttműködésen, ám nem ezt látja az oktatási rendszer legsúlyosabb problémájának.

A Népszava cikke alapján az iskolabuszok ügye egy Tolna megyei faluból iskolába járó diák levele után került elő, amelyből kiderült, hogy az érintett iskola nem rendelkezik saját járművel, így a bejáró diákok a menetrend szerinti járatokkal utaznak, ám ezek menetrendje nem igazodik az órák kezdéséhez és a délutáni foglalkozásokhoz, ezért előfordul, hogy hazafelé a tanulóknak órákat kell várniuk, vagy részt sem tudnak venni bizonyos szakkörökön, mivel az utolsó busz már az óra vége előtt elmegy.

A levél nyomán a szocialista Mesterházy Attila érdeklődött az illetékes tárcánál, egyebek mellett arról, hogy van-e lehetőségük a Klebelsberg tankerületi központoknak, hogy a bejáró diákok érdekeire való tekintettel egyeztessenek a helyi szállítási vállalatokkal.

A Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára által adott írásbeli válasz értelmében országszerte csupán 59 iskolabusz üzemel a tankerületi központokban, ám a szervezetek mindent megtesznek azért, hogy diákjaik az oktatási közszolgáltatások teljes köréhez hozzájussanak. Emellett az intézményeknek arra is van lehetőségük – ha sok diákjuk ingázik napról napra –, hogy ne 8 órakor, hanem később kezdjék tanóráikat.

Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke az InfoRádió megkeresésére nem ezt látta az oktatási rendszer legsúlyosabb problémájának. „Nem nagyon futottak be hozzánk ilyen panaszok, én azt gondolom, hogy

a magyar oktatásnak ez nem feltétlenül a legsúlyosabb kérdése”

– fogalmazott. „Természetesen nem azt állítom, hogy nem lehet ezt jobban megoldani” – tette hozzá. A szakszervezeti vezető szerint ahhoz, hogy a probléma súlya látható legyen, előbb fel kellene mérni a diákok valós igényeit. Szűcs Tamás azt is kiemelte: ha azonban bevezetik az iskolaközpontokat, akkor át kell gondolni, hogy lehet eljuttatni a kistelepülésekből a gyerekeket az iskolába.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×