Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Pest legmagasabb mini-felhőkarcolója épülhet meg

A XIII. kerület polgármestere bejelentette a Váci úti White House irodaház ünnepélyes megnyitóján, hogy a napokban megkaphatja az építési engedélyt a GTC legújabb projektje, így nemsokára elkezdődhet Pest első mini "felhőkarcolójának", a Twist irodaháznak a fejlesztése. Az Árpád híd pesti oldalára megálmodott 90 méter magas épület lehet a legmagasabb ingatlan a Bazilika és a Parlament egekbe nyúló tornyai után.

A bejelentés szerint a GTC a napokban megkapja az építési engedélyt a Twist, Budapest City Tower megépítésére, ezzel megkezdődhet Pest első modern mini "felhőkarcolójának" a fejlesztése. A mintegy

90 méter magas épület megelőzi a jelenleg legmagasabb, 89 méteres SOTE épületét, így a Mol szákház felépítéséig vezetheti hazánk legmagasabb épületeinek a listáját

- írja a Portfolio.hu.

(Látványtervek: http://gtc.com.pl)

Tavaly decemberben Lázár János bejelentette, hogy Budapesten nem engedélyezné a kormány a 65 méternél magasabb épületek fejlesztését. A törvényjavaslat már a parlament elé került, azonban még nem történt döntés a tervezet sorsáról. Ha valamilyen formában el is fogadják majd a szigorítást,

a mostanra már két engedéllyel rendelkező "felhőkarcoló" vélhetően biztosan megépülhet.

A Twist irodatorony építése mellett két korábbi toronyház projekt is tervezési fázisban van. Az egyik ilyen a Mol Campus projekt, a MOL új székháza a Kopaszi-gátnál, a BudaPart városközpont projekt keretében. Az épület a tervek alapján 120 méter magas lesz és a Mol 2021-re költözne be.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×