eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Nincs utasbiztosítás, a szakszervezet szerint a sofőrök nyakába varrnak mindent

Az utasbiztosítási változások miatt a legtöbb vitás esetben a járművezetőket terheli a felelősség, ha az utasoknak kárigényük keletkezik - állítja az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke. A BKV közleménye szerint utasbiztosításuk ugyan nincs, de felelősségbiztosításuk van.

Amilyen „hangosan” bevezette 2012-ben, olyan csendben kivette már néhány évvel ezelőtt a BKV a jegyekből és bérletekből az utasbiztosítást. Azóta lényegesen bonyolultabb és időigényesebb is behajtani egy esetleges baleseti kártérítést a cégtől - áll a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet közleményben.

A társaság a jegyhez adott biztosítás felbontása óta felel az utasok testi épségéért, és ha megsérül valaki és jogosan kér kártérítést, azt ki kell fizetnie.

Munkavállalók felelőssége

A változás annyi, hogy most már nem automatikusan megy a kárigény a biztosítóhoz, hanem az utasnak kell bizonyítania a kárt, és a kárbíróságon ezt a kárigényét érvényesíteni. Kevesen csinálják végigi ezt a procedúrát - mondta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

A vállalat próbálja ezt a munkavállaló felelősségére áttolni és az ilyen károkat a munkavállalókkal megfizettetni,

ahogy az egyéb anyagi károkat is, mondjuk a járműben keletkezett károkat is - tette hozzá az érdekképviselet elnöke.

"Ha a járművezető nem tudja bizonyítani azt, hogy indokoltan, a vagyon- és személybiztonság érdekében vészfékezett, akkor ezért őt terheli a felelősség és minden esetleges kárt rá próbálnak hárítani" - hangsúlyozta Naszályi Gábor. Hozzátette, a sokmilliós tételek kifizetését nem a járművezetők pénctárcájához van szabták.

Anyagi nehézségek a BKV-nál

A Szakszervezet elnöke szerint anyagi megfontolások miatt alakította ki ezt a hozzáállást a BKV vezetése, mivel forráshiánnyal küzd a vállalat, és ahol tud ott spórol.

"Saját állításuk szerint ezzel éves szinten 50 millió forintot takarítanak meg, mert ennyibe került a biztosítás. Az hogy egy utas ne legyen biztosítva, szerintem megengedhetetlen"

- magyarázta Naszályi Gábor.

A BKV válaszközleményében az áll, hogy gazdaságtalansága és előnytelensége miatt mondta fel a közlekedési társaság 2012-től a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-vel kötött utas-balesetbiztosítását, amelynek fenntartására egyébként a BKV-t nem kötelezi jogszabály.

A közlemény szerint

a BKV-nak ugyan nincs utas-balesetbiztosítása, de van felelősségbiztosítása,

így a partner biztosító társaság helytáll a BKV által okozott károk megtérítéséért a biztosítási szerződésben meghatározott kártérítési limit mértékéig, amennyiben a magyar jogszabályok alapján a közlekedési társaság felelőssége a károk bekövetkezésében megállapítható. Arról, hogy a sofőrökre hárítanák ezt a felelősséget, ahogyan azt a szakszervezeti vezető állítja, a közlemény nem tér ki.

A bekövetkezett változásról 2012-ben több helyen közleményben tájékoztatták az utazóközönséget - írja a BKV.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×