eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Gyomirtót permetez a vasúti pályára egy erre a célra átalakított szerelvény Tiszalöknél 2017. március 29-én.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Elképesztő állapotok a Debrecen-Mátészalka vonalon

Olyan mértékű a vasút állagromlása, hogy már menetrendet is nehéz rá készíteni.

Évek óta panaszkodnak a vasúti kocsik minősége és az irreálisan hosszú menetidő miatt az utasok, de most már a szakemberek is azt mondják, hogy halaszthatatlanná vált a vonal felújítása. Nagyobb munkálatokat azonban idén nem terveznek a szakemberek, legfeljebb állagmegóvást.

Évente 825 ezren utaznak ezen a vonalon, a mátészalkai régióban élők életminősége sokat javulna, ha például a 74 kilométeres távot nem 1 óra 46 perc alatt tenné meg a vonat.

Noha a vonal felújítása halaszthatatlanná vált, idén nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de jövőre vélhetően már muszáj lesz hozzányúlni a vonalhoz, amire az állapota miatt már menetrendet készíteni is nehéz - írja az Mfor.hu.

A MÁV megerősítette, hogy a menetidő csökkentésével járó karbantartás nem lesz, sőt idén már többnapos munkálatokat sem terveznek. 2019-ben a kavicságyazatot és az útjárót cserélnék, vágányszabályozást végeznének,

a vonal villamosítása nincs tervben.

A Mátészalkaleaks civil csoport számításai szerint a Mátészalka-Debrecen vonalon utazóknak egészen 2022-ig kell várniuk arra, hogy valamivel rövidebb legyen a menetidő. A csoport az aktuális menetrendek, sebességkorlátozások és azok jövőbeli feloldása alapján úgy kalkulált, hogy a személyvonatok menetideje legfeljebb 15 perccel, az InterCity vonatoké pedig 18 perccel rövidülhet.

Ez azt jelenti, hogy a 74 kilométeres távolságot a tervezett munkálatok után is másfél óra alatt fogja megtenni a vonat, miközben személyautóval a falvakon átvezető főúton is 1 óra 9 perc alatt letudható ez a távolság.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×