eur:
402.46
usd:
349.24
bux:
98339.82
2025. június 20. péntek Rafael
Gyomirtót permetez a vasúti pályára egy erre a célra átalakított szerelvény Tiszalöknél 2017. március 29-én.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Elképesztő állapotok a Debrecen-Mátészalka vonalon

Olyan mértékű a vasút állagromlása, hogy már menetrendet is nehéz rá készíteni.

Évek óta panaszkodnak a vasúti kocsik minősége és az irreálisan hosszú menetidő miatt az utasok, de most már a szakemberek is azt mondják, hogy halaszthatatlanná vált a vonal felújítása. Nagyobb munkálatokat azonban idén nem terveznek a szakemberek, legfeljebb állagmegóvást.

Évente 825 ezren utaznak ezen a vonalon, a mátészalkai régióban élők életminősége sokat javulna, ha például a 74 kilométeres távot nem 1 óra 46 perc alatt tenné meg a vonat.

Noha a vonal felújítása halaszthatatlanná vált, idén nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de jövőre vélhetően már muszáj lesz hozzányúlni a vonalhoz, amire az állapota miatt már menetrendet készíteni is nehéz - írja az Mfor.hu.

A MÁV megerősítette, hogy a menetidő csökkentésével járó karbantartás nem lesz, sőt idén már többnapos munkálatokat sem terveznek. 2019-ben a kavicságyazatot és az útjárót cserélnék, vágányszabályozást végeznének,

a vonal villamosítása nincs tervben.

A Mátészalkaleaks civil csoport számításai szerint a Mátészalka-Debrecen vonalon utazóknak egészen 2022-ig kell várniuk arra, hogy valamivel rövidebb legyen a menetidő. A csoport az aktuális menetrendek, sebességkorlátozások és azok jövőbeli feloldása alapján úgy kalkulált, hogy a személyvonatok menetideje legfeljebb 15 perccel, az InterCity vonatoké pedig 18 perccel rövidülhet.

Ez azt jelenti, hogy a 74 kilométeres távolságot a tervezett munkálatok után is másfél óra alatt fogja megtenni a vonat, miközben személyautóval a falvakon átvezető főúton is 1 óra 9 perc alatt letudható ez a távolság.

Címlapról ajánljuk
Ezeket a különleges amerikai kommandósokat vethetik be az iráni atomlétesítmények ellen

Ezeket a különleges amerikai kommandósokat vethetik be az iráni atomlétesítmények ellen

Az Egyesüt Államok haderejének különleges egységei már hosszú évek óta gyakorolják, hogyan lehet atomerőműveket elfoglalni, vagy olyan nukleáris létesítményeket birtokba venni, amelyek veszélyt jelenthetnek.

Szakíró: folyamatos az adok-kapok Verstappen és Russell között, és nem csak a pályán

Montrealban ismét összecsapott egymással a címvédő Max Verstappen és a futamgyőztes George Russell, de a Forma–1-es Spanyol Nagydíjjal ellentétben ezúttal fizikailag nem ütköztek, csak üzengettek egymásnak – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arra is kitért, hogy a két pilóta fél szemmel már a jövő évi szezonra figyel, hiszen a brit szerződése hamarosan lejár a Mercedesnél, ahol szívesen látnák a négyszeres világbajnokot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.20. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
A szemünk láttára kezd kibontakozni az EU–Kína közötti teljes gazdasági háború

A szemünk láttára kezd kibontakozni az EU–Kína közötti teljes gazdasági háború

A Handelsblatt beszámolója szerint Kína nyíltan geopolitikai eszközként használja a ritkaföldfémek exportját az Európai Unióval folytatott tárgyalásokon. A német, brüsszeli és pekingi forrásokra hivatkozó cikk szerint Peking a kivitel korlátozásának feloldását uniós engedményekhez köti – például a csúcstechnológiás chipek gyártásához használt holland ASML gépekre vonatkozó exportkorlátozások enyhítéséhez, a kínai elektromos autókra kivetett vámok csökkentéséhez, valamint a CAI befektetési megállapodás újratárgyalásához.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×