eur:
411.3
usd:
394.52
bux:
79449.65
2024. november 22. péntek Cecília

Tömegbalesethez riasztottak Szegednél 50 tűzoltót, több mentőegységet és egy tucat rendőrt

Minderre szerencsére csak egy gyakorlat keretében volt szükség. Április 26-án a társzervekkel közös gyakorlatot tartott a katasztrófavédelem az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszán. A feltételezés szerint egy busz, egy tartálykocsi és több autó karambolozott. A beavatkozó egységek negyven perc alatt harminc sérültet mentettek ki és láttak el.

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szervezésében megtartott katasztrófa-felszámolási és együttműködési gyakorlat forgatókönyve szerint Szegedtől nem messze, az M43-as autópálya rákóczitelepi lehajtójánál egy ammónia vizes oldatát szállító tartálykocsi a forgalmi helyzet miatt lassítani kényszerült, ekkor hátulról beleszaladt egy személykocsi. A tartály megsérült, a benne lévő veszélyes anyag szivárogni kezdett.

A kialakult torlódást későn vette észre egy arra közlekedő autóbusz sofőrje, így vészfékezésre kényszerült. A manőver miatt a jármű utasai közül többen megsérültek, és három, a busz mögött haladó autó is egymásba rohant.

Összesen harmincan megsérültek, közülük többen súlyosan - olvasható a Katasztrófavédelem honlapján.

A „balesethez” szegedi, makói (mindkét városból az autópályán történt balesetek műszaki mentéséhez rendelt úgynevezett pályaszer is), kisteleki szentesi és hódmezővásárhelyi hivatásos tűzoltók vonultak, a műveletirányítás a helyszínre riasztott a szomszédos Békés megyéből egy orosházi egységet, ezen kívül a Csongrád megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálatot és a mobil labort, valamint a megyeszékhely tűzoltóságának daruját, illetve a műszaki mentőbázis vegyi és műszaki mentő konténerét is. Természetesen a helyszínen voltak a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság, az Országos Mentőszolgálat, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Vöröskereszt illetékes szakemberei is.

A káresethez összesen ötven tűzoltó és több mentőegység érkezett, a forgalom irányítását és a beavatkozások biztonságos végrehajtását rendőrök segítették.

A tűzoltók azonnal megkezdték a műszaki mentéseket, több autóroncsból csak feszítővágó berendezés segítségével tudták kiszabadítani a sérülteket. Az egyik járműből a szélvédőt betörve, az ablakon át mentették az utasokat, ellátásukat a mentőszolgálat munkatársaival közösen kezdték meg a tűzoltók. A veszélyes anyagot szállító tartálykocsi körül a katasztrófavédelmi mobil labor szakemberei védőruházatban, légzőkészülékben azonnal megkezdték a szükséges méréseket. A sérültek megfelelő ellátása érdekében egy mentőhelikopter is érkezett, a légi jármű az autópálya Makó felé haladó oldalán szállt le, majd egy súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett embert szállított a szegedi klinikára.

A csaknem ötvennyolc kilométer hosszú M43-as sztráda az M5-östől a román határig, Csanádpalotáig tart. A gyorsforgalmi úton egész évben jelentős a személy- és teherforgalom, gyakoriak a különböző súlyosságú balesetek. A gyakorlat célja az volt, hogy a forgatókönyvben szereplő és ahhoz hasonló balesetekhez érkező tűzoltóegységek gyakorolják egyrészt azt, hogyan tudják minél gyorsabban megkezdeni az élet- és vagyonmentést, másrészt azt, hogyan tudnak a társzervekkel minél hatékonyabban együttműködni. Emellett fontos cél volt a taktikai ismeretek bővítése, a tervezhető mentési feladatok gyakorlása, valamint a felkészültség ellenőrzése.

A történéseket a helyszínen kísérte figyelemmel többek között Szatmári Imre tű. dandártábornok, Csongrád megyei katasztrófavédelmi igazgató és Fülep Zoltán tű. ezredes, a BM OKF tűzoltósági főosztályának vezetője, és jelen voltak a gyakorlatban résztvevő társszervek vezetői is.

A történethez hozzátartozik, hogy a gyakorlat végén több egységet is valódi eseményhez riasztottak:

Szegeden felhalmozott hulladék gyulladt meg, a nagyjából háromszáz négyzetméteren, három méter magasan felhalmozott szemét tüzét nyolc vízsugár segítségével fojtották el a rajok.

Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Karácsony Gergely péntek délben bejelentést tett a parkolási rendszerváltó csomagjáról. Később aztán felkerült konkrét 12 oldalas javaslata, melyből további javaslatai is megismerhetőek. Ebből kiderült, hogy a zöld rendszámos autókat érintő szigor mellett új intézkedéseket tenne a főpolgármester Budapest parkolását illetően: általánosan magasabb parkolási díjak, a városi terepjárók diszpreferálása (1,8 tonna belső égésű motor esetén és 2 tonna elektromos autók esetén), belvárosban hétvégi parkolási díj. Fontos fejlemény az eddigi bejelentésekhez képest, hogy javaslata 2026. január 1-től venné el a zöldrendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×