eur:
411.32
usd:
392.96
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Fiatal utasok tartanak a 4-es metró végállomásához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) őrmezői autóbusz végállomásáról. Távolabb személygépkocsikkal teli P+R gépjárműparkoló, a háttérben pedig a múlt század hetvenes éveiben épült őrmezői lakótelep épületei.          MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Több mint 30 ezer parkolóhely hiányzik Budapesten

Budapesten 40 ezer P+R parkolóhely kellene, de mindössze 5700 van. A főváros jövő év végéig 1550 új helyet épít.

Nem tárgyalt a több kerületet érintő új parkolási fizetőövezetek kialakításáról szóló előterjesztésről a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A javaslatot a testület Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármesterének kezdeményezésére vette le a napirendjéről.

Az újabb fizetős övezetek még inkább P+R parkolókba terelnék az autósokat, csakhogy nincs elég belőlük. Egy 2008-as tanulmány szerint 40 ezer kedvezményes parkolóhelyre lenne szükség Budapesten. Ehhez képest a főváros 2019 végéig nagyjából 1550 új hellyel tervezi növelni a meglévő 5700 P+R parkolói számát.

A 24.hu érdeklődésére a Fővárosi Önkormányzat közölte, hogy a Hűvösvölgyi út melletti Akadémia Parknál, illetve Békásmegyeren a HÉV-állomás mellett összesen 250 új parkolót terveznek. Ezenkívül zajlik a körülbelül 1200 új P+R férőhely létesítésének előkészítése a Mexikói út környékén, illetve Újpest-Városkapu térségében. Ebben az esetben az összköltség körülbelül 3,5 milliárd forint, amelynek nagyobbik részét EU forrás biztosítja.

A jelenleg zajló elővárosi vasútfejlesztési munkák (Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Hatvan vasútvonalak) során is épülnek majd a fővárosban kisebb P+R parkolók, 100 körüli férőhelyszámmal. A további parkolófejlesztések az egyéb, kötöttpályás gyorsvasúti hálózatfejlesztések függvényében valósulhatnak meg (M1-es, M3-as, M4-es metrók meghosszabbítása, M2-es metró-H8-as HÉV összekötés, H6-os és H7-es HÉV fejlesztése, villamosvonalak fejlesztése stb.), ezek megvalósulásának időpontja és finanszírozása ma még nem látható.

Távlati tervek szerint 2030 körül érheti el a fővárosi P+R hálózat nagysága a 20 ezer körüli férőhelyszámot, amelyet a vasútfejlesztések függvényében a fővárosi agglomerációban további 20 ezer P+R férőhely egészíthet ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×