Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Taxi gépkocsik sora vár utasra a Keleti pályaudvar érkezési oldalánál. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

350-400 forinttal lehet drágább egy átlagos út tarifája

350-400 forint. Egy átlagos út tarifája ennyivel lehet több akár már idén nyártól annak, aki taxival közlekedik. Közvetlenül a húsvéti ünnepek előtt ugyanis erről állapodott meg a főváros a fuvarozókkal. A végleges döntést a közgyűlés mondja ki. A várható árak a cikk végén olvashatók.

Múlt héten Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes kerekasztal-beszélgetést hívott össze, melyen a taxitársaságok képviselői, taxisofőrök, valamint a szakmai érdekképviseleti szervezetek, a BKIK Ipari Tagozat, a Budapest Közút és a BKK képviselői is részt vettek. A megbeszélésre azért került sor, mert a taxisok költségei egyre nagyobbak, ezért szükségük a tarifák díjának emelésére.

Még az érdemi tárgyalások megkezdése előtt az Európai Taxis Egyesület vezetői felálltak és kivonultak a tárgyalóteremből, jelezvén, hogy a továbbiakban nem kívánnak részt venni a szakmai egyeztetésen.

A Budapest Taxi képviselőjének kivételével a jelenlévők egyöntetűen támogatták a már korábban benyújtott tarifaemelés mértékét, így azt a főpolgármester-helyettes a továbbiakban egységes szakmai javaslatnak értékelte.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az InfoRádió kérdésére beszélt arról is, hogy az elmúlt öt esztendőben nem csökkentek a díjak, amikor alacsonyan volt a benzin ára. Metál Zoltán szerint az üzemanyag ár az összes költségnek a 10%-át jelenti, tehát az összes költséghez képest elenyésző. Ezenkívül még vannak egyéb költségek is: járulékok, és az autó üzemeltetési költségei. Ez utóbbival kapcsolatban elmondta:

"ma már 3 millió forint alatt nem lehet autót beállítani a forgalomba, hiszen mindenféle előírásoknak meg kell felelni."

Azt is fontos megjegyezni Metál szerint, hogy ezek az autók nincsenek ingyen. Senki nem kapja őket ajándékba senkitől, sem az önkormányzattól, sem az államtól, ezeket a vállalkozásoknak saját maguknak kell beszerezni, és a tarifából kell megteremteni a bevételeket, hogy a vállalkozások tudjanak működni - tette hozzá az Országos Taxis Szövetség elnöke.

A lehetséges új árak:

  • A 450 forintos alapdíjat 700 forintra szeretnék emelni.
  • A kilométerdíj 280 forint, ezt 300 forintra emelnék.
  • A percenkénti várakozási díj jelenleg 70 forint, ezt 75 forintra módosulna.

Ez azt jelenti, hogy egy 4 kilométeres átlagos út ára körülbelül 350-400 forinttal nőne

attól függően, hogy nappal, vagy éjszaka mennyit kell várakozni a piros lámpánál - emelte ki Metál Zoltán.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint erről már tavasszal szavazhat a Fővárosi Közgyűlés, és a nyári turistaszezonban már hatályba is léphetnek az új tarifák.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×