eur:
411.21
usd:
394.16
bux:
79406.12
2024. november 22. péntek Cecília
Mekkora erejű ütközést bírnak a hazai autópályák szalagkorlátjai?

Mekkora erejű ütközést bírnak a hazai autópályák szalagkorlátjai?

Kilencven kilométeres sebességnél még megfogott egy trélert a szalagkorlát, de vannak más megoldások is.

Több olyan tragédia is történt az M1-es autópályán az utóbbi időben, amikor a járművek az útpályát elválasztó szalagkorlátot átszakítva okoztak tragikus balesetet. Legutóbb múlt héten egy Hegyeshalom felé tartó autó felkapott a szalagkorláton, majd azon csúszott és átvágódott a Budapest fel vezető oldalra, a sztráda másik oldalán nekiütközött egy trélernek, és  egy ember meghalt.

Mennyire korszerűek a szalagkorlátok a legforgalmasabb hazai autópályán - erre kereste a választ a Kisalföld.

"Az M1-esen két éve történt átfogó vizsgálat. Ez alapján a szalagkorlát műszaki paraméterei megfelelőek" - közölte Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút kommunikációs vezetője. A múlt csütörtöki baleset viszonyítási alapot nyújt, milyen erősségű ütközést bír el a szalagkorlát a M1-esen: a 4-4,5 tonnát nyomó tréler körülbelül 110 km/órás sebességgel haladt, amikor elé csapódott az autó. Az ütközés nagyjából 20 km/órával csökkenthette a tréler sebességét. Így 90 km/órával vágódott a szalagkorlátba, amely megfogta az egy autót szállító trélert.

A Magyar Közút középtávú tervei szerint 100 kilométernyi gyorsforgalmi szakaszon fejlesztené a szalagkorlátot. Az M1-es Budapest és Győr közötti szakaszának 2x3 sávosra való bővítéséről szóló beruházást tavalyi kormányhatározat szerint 2022-ig elő kell készíteni. Ezt követően valósulhat meg az M1-es korlátrendszerének korszerűsítése. A kérdés már csak az, hogy a szalagkorlátok milyen irányban fejlődnek a jövőben itthon.

Dévai Gyula, aki jól ismeri a külföldi közlekedésbiztonsági megoldásokat, és részt vett az új ausztrál szalagkorlát-szabványok kidolgozásában, a szalagkorlát helyett a hidraulikusan, oszlopok közé feszített drótköteleket javasolja, mert ezek "rugószerűen működnek, egy darabig engedik a kocsit csúszni, majd visszaterelik", így több tonnás járműveket is meg lehet fogni. Az egyedüli hátulütő, hogy a baleset után azonnal újra kell feszíteni a drótköteleket, de az Egyesült Államokban és Ausztráliában ezt az európainál hosszabb távok ellenére is megoldják.

Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Karácsony Gergely péntek délben bejelentést tett a parkolási rendszerváltó csomagjáról. Később aztán felkerült konkrét 12 oldalas javaslata, melyből további javaslatai is megismerhetőek. Ebből kiderült, hogy a zöld rendszámos autókat érintő szigor mellett új intézkedéseket tenne a főpolgármester Budapest parkolását illetően: általánosan magasabb parkolási díjak, a városi terepjárók diszpreferálása (1,8 tonna belső égésű motor esetén és 2 tonna elektromos autók esetén), belvárosban hétvégi parkolási díj. Fontos fejlemény az eddigi bejelentésekhez képest, hogy javaslata 2026. január 1-től venné el a zöldrendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×