Jelentős járműforgalmat vihet majd el az M7-esről a zsúfolt nyári hétvégéken, ha átadják a várpalotai elkerülőt a 8-as úton, ugyanis akkor
Székesfehérvártól Veszprémig kétszer két sávos, osztott pályás úton haladhatnak a gépkocsik
– írja a Magyar Idők. Az átadás néhány hónap múlva – az eredeti tervek szerint márciusban –, még a nyári szezon kezdete előtt megtörténhet.
Tekintve, hogy Balatonfürednek és más északi parti településeknek egyre nagyobb a vendégforgalma, nagy könnyebbséget jelent a főváros felől érkezőknek, hogy már Székesfehérvárnál letérhetnek a túlzsúfolt M7-esről, és Veszprém körzetéből néhány kilométer után elérik a tópartot.
A Várpalotát elkerülő kilenc kilométeres négysávos út két ütemben épül. A város déli határánál az első ütemet, míg Várpalotától délnyugatra a második ütemet kivitelezi a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma. Várpalota a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán fekszik, ez a 28,8 kilométeres útvonal a tervek szerint 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
Az R76-os részeként Keszthelyt is bekötik a gyorsforgalmi hálózatba.
Az út a Keszthelyt és Hévízt elkerülő 71-esbe torkollik, amely végigfut a tó északi oldalán, így könnyebbé teszi az elérést az M7-es irányából.
A Közbeszerzési Értesítőben a közelmúltban megjelentek szerint az R76-os gyorsútnak az M7-es autópályától Fenékpusztáig tartó 8,6 kilométeres szakaszát a Strabag építi meg. A 38,8 milliárd forintos beruházás során az M7-es holládi csomópontja és Fenékpuszta között Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg új nyomvonalon. Az eddig használt 76-os főút a lassabb járművek, illetve a helyi forgalom számára továbbra is elérhető marad. A most felépülő szakaszon körforgalmú csomópontot építenek az M7-es holládi csomópontjánál, fel- és lehajtó épül 75101 jelű út keresztezésében, és Balatonszentgyörgynél szintén csomópontot alakítanak ki a 7501-es út keresztezésében a 76-os főúthoz.
Összesen kilenc felüljárót és két aluljárót adnak át. A leendő zalaegerszegi tesztpályához kapcsolódva
az R76-ost okosútként fogják kialakítani
– erről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszélt a tesztpálya tervezői szerződésének aláírásakor. Az útszakasz adatokat gyűjt majd a környezetéről, a forgalomról, és továbbítja az intelligens járműveknek.