Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró felszíni szakaszán.

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró Pillangó utca és Örs vezér tere közötti szakaszán.

A közlekedési társaság azok után közölte ezt az MTI megkeresésére, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben, két szerelvény összeütközésével kapcsolatos záró biztonsági jelentését.

A KBSZ a jelentésben ajánlásokat fogalmazott meg. Azt javasolták a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást; dolgozza ki továbbá a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának javítására és szinten tartására.

Megoldásokat keresnek

A BKV az MTI-nek azt írta, a társaság már a zárójelentés kiadása előtt megkezdte az ajánlások végrehajtását. Jelenleg megoldásokat keresnek a tapadási viszonyok javítására, ennek keretében

januárban megkezdik a sínfűtés telepítését.

Emellett a BKV eljárási rendet dolgozott ki és léptetett érvénybe a kedvezőtlen időjárási-, vagy egyéb körülmények következtében kialakult kerékmegcsúszás vagy kerékfelpörgés esetére, és a járművezetők kézi vezetési képességeinek fenntartására.

Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

Közölték továbbá, hogy a BKV

csak akkor változtatja meg a sebességkorlátozás mértékét, ha elvégezték a módosításokat.

A tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést, ezért egy vonat kerekei megcsúsztak. Ennek következtében két szerelvény összeütközött.

A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×