Infostart.hu
eur:
382.17
usd:
328.27
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró felszíni szakaszán.

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró Pillangó utca és Örs vezér tere közötti szakaszán.

A közlekedési társaság azok után közölte ezt az MTI megkeresésére, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben, két szerelvény összeütközésével kapcsolatos záró biztonsági jelentését.

A KBSZ a jelentésben ajánlásokat fogalmazott meg. Azt javasolták a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást; dolgozza ki továbbá a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának javítására és szinten tartására.

Megoldásokat keresnek

A BKV az MTI-nek azt írta, a társaság már a zárójelentés kiadása előtt megkezdte az ajánlások végrehajtását. Jelenleg megoldásokat keresnek a tapadási viszonyok javítására, ennek keretében

januárban megkezdik a sínfűtés telepítését.

Emellett a BKV eljárási rendet dolgozott ki és léptetett érvénybe a kedvezőtlen időjárási-, vagy egyéb körülmények következtében kialakult kerékmegcsúszás vagy kerékfelpörgés esetére, és a járművezetők kézi vezetési képességeinek fenntartására.

Még marad a csigatempó, de jön a sínfűtés a Pillangó utcától az Örsig

Közölték továbbá, hogy a BKV

csak akkor változtatja meg a sebességkorlátozás mértékét, ha elvégezték a módosításokat.

A tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést, ezért egy vonat kerekei megcsúsztak. Ennek következtében két szerelvény összeütközött.

A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×