Az internetes vásárlások száma egyre nő, azonban az elmúlt két-három hónapban azt vette észre a testület, hogy van egy társaság amelyik a fogyasztókat védő rendelkezésektől eltérően cselekszik.
Főleg az okostelefonok, iPodok, porszívók esetében voltak gondok a műszaki cikkek közül
- mondta a szakember.
Baranovszky György a beérkezett panaszok alapján példaként említette, hogy a fogyasztó 14 napon belül visszaküldte a terméket, mert javítását, vagy a pénz visszatérítését szerette volna, azonban
elfogadhatatlan okok miatt a cég nem teljesítette a kérést.
Előfordul az is, hogy a futárcéget hibáztatják a termék sérülésekor, azonban ennek nyomon követése nehézkes. Ezért azt javasolja a Budapesti Békéltető Testület elnöke, hogy
a fogyasztó fényképezze vagy videózza le a javításra szánt terméket,
így van a kezében bizonyíték az ilyen indokok kivédésére.
Baranovszky György azt is javasolja, hogy amennyiben a probléma kezelése nem zökkenőmentes, akkor
érdemes megkeresni a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát,
mert tud segíteni abban, hogy melyek a megbízható cégek.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy érdemes megnézni az általános szerződési feltételeket, mert ha például bármely más uniós tagországban van bejegyezve a cég, akkor kikötheti az eladó, hogy a javítás nem Magyarországon történik, így több hétig is eltarthat, amíg a fogyasztó visszakapja a terméket.