Töretlen a nimbusza a bajorok kék-fehér prémiummárkájának Magyarországon, ám a gyártó mindeddig elzárkózott a gyártás idetelepítése elől. Bár többször felröppentek ilyen hírek, végül maga Szijjártó Péter külgazgasági és külügyminiszter cáfolta újságírói kérdésre két évvel ezelőtt.
Mint mondta, nem épít majd gyárat nálunk a BMW, de Magyarország a német autógyártó „láthatatlan gyára”, mert annyi magyar beszállítója van, hogy az szinte már egy gyár.
A szlovén Vecer című lap azonban a közelmúltban azt írta, mégis megtörténhet, hogy gyártanak BMW-t Magyarországon.
Mégpedig úgy, hogy a bajorok egyes kisebb szériás modellek gyártását alvállalkozóknak adják ki.
A nemrég a BMW 5-ös széria hibridjeinek gyártását elnyert Magna International idén márciusban jelentette be, hogy 1,3 milliárd dollárból autógyártó üzemet építene a szlovéniai Maribor mellett. A beruházást azonban több helyi gazda is támadta.
Mostanra azonban a legnagyobb probléma, hogy a környezetvédelmi hatóságok még mindig nem engedélyezték a gyárépítést, pedig július elsejéig ígértek döntést.
Ezek után beszélt arról a Magna projektvezetője, David Adam, hogy bár elsősorban Szlovéniával számolnak, már van B tervük is, mégpedig Magyarország, ahol több lehetséges helyszínt is megnéztek már.
A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójaként ismert Magna Internationalnek hamarosan bele kell kezdenie az építkezésbe, mert jelenlegi gyártókapacitásukkal nem tudják teljesíteni a BMW-vel kötött beszállítói megállapodásukat.