Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
E-jegyek: váratlan beszerzéssel is készül a BKK

E-jegyek: váratlan beszerzéssel is készül a BKK

Várhatóan a nyár végén elkezdik telepíteni Budapesten az elektronikus jegyek használatához szükséges beléptetőkapukat és érvényesítő készülékeket. A rendszer 2018-ban indulhat, de csak fokozatosan - közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Sajtóértesülések szerint többszöri csúszás után

várhatóan a nyár végén elkezdik telepíteni Budapesten az elektronikus jegyek használatához szükséges beléptetőkapukat.

A Világgazdaság írt arról, hogy a korábbi híreknek megfelelően az első beléptetőkapukat a nyár végén telepítik a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratához, valamint az érvényesítő készülékeket a H6-os Ráckevei HÉV Közvágóhídi végállomásán. Itt teszteli majd a Budapesti Közlekedési Központ a beléptetőkapuk működését és az eszközök háttérrendszerekkel való kommunikációját.

Korábban már végeztek hasonló tesztet: 2013-tól egy éven át a 3-as metró Corvin negyed megállójánál állítottak fel négy beléptetőkaput, amelyek segítségével a berendezések áteresztőképességét és megbízhatóságát vizsgálták.

A rendszer a gyakorlatban jövőre indulhat, de csak fokozatosan

– közölte a BKK. A folytatásban véglegesítik ugyanis a kártyakibocsátás részleteit, elkezdődik az állomásokon és a járműveken a jegyérvényesítő készülékek telepítése – addig azonban az utasok nyitott kapukkal találkoznak majd.

E-jegyek: váratlan beszerzéssel is készül a BKK

Az InfoRádió is beszámolt arról, hogy az elektronikus jegyrendszer kialakítása mekkora csúszásban van a korábbi tervekhez képest. A főváros egykori vezetése már 2006-ra ígérte az üzembeállítást, majd 2011-ben elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, 2015-ben egy német cég, a Scheidt und Bachmann nyerte a tendert, majd 2016-ban újratervezték a jegyrendszert, idén tavasszal pedig arról érkeztek hírek, hogy a beszállítóval együtt 90 ponton kellett változtatni a korábban kialakított követelményrendszeren, részben az új elektronikus személyi igazolvány bevezetése, a HÉV-vonalak állami átvétele, és a személyszállítási törvény módosítása miatt – írta az Index. Sajtóhírek szerint a projekt költségvetése is nőtt az elmúlt időszakban, jelenleg ötéves üzemeltetési költségekkel együtt 36,8 milliárd forintba kerülhet.

A BKK tavasszal közölte, hogy az új tervek már igazodnak az országosan átjárható jegy- és bérletrendszerhez, és a kibocsátott kártyák a különböző közlekedési társaságok között biztosítják majd az átjárhatóságot is.

Időközben a BKV jelezte, hogy

pályázatot írt ki 700 darab régi típusú mechanikus lyukasztóra.

A társaság ezt azzal indokolta, hogy az elektronikus jegyrendszer elindítása több ütemben történik: először az elektronikus bérleteket, majd a jegyeket vezetik be, ezzel egy időben vezetik ki a papíralapú termékeket, és csak ezek teljes elhagyása után szerelhetők le a régi lyukasztók.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Egy kis csendes-óceáni sziget az orosz árnyékflotta legújabb bázisa

Egy kis csendes-óceáni sziget az orosz árnyékflotta legújabb bázisa

A távoli Cook-szigeteken, egy pizzéria mellett működik a világ egyik leggyorsabban fejlődő hajózási nyilvántartó irodája. A hírek szerint nem véletlenül szárnyal épp itt ez a vállalkozás: nyilvánosságra került, mennyiért és hogyan kerülhetnek ide akár orosz és iráni, de észak-koreai tankerek is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 13:44
×
×
×
×