A vizsgált fogkrémek egy részénél kiderült, hogy az Ausztriában árusítottnál sokkal silányabb a Magyarországon forgalmazott termék. A fogyasztóvédelmi hatóság újabb vizsgálatot rendelt el.
A fogyasztóvédelem Magyarországon folyamatosan ellenőrzi a termékek minőségét, hogy a silány áruk lekerüljenek a polcról. A mostani vizsgálatban Magyarországon és Ausztriában, illetve néhány termék esetében Németországban is megvásárolt minták összetételét hasonlították össze.
Kiderült, hogy bizonyos termékcsoportoknál nagyon hasonló az összetétel, de bizonyos termékcsoportoknál, különösen a fogkrémeknél nagyon nagy probléma van - mondta az InfoRádiónak Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, aki szerint szerint egy megismételt vizsgálatra lesz szükség.
A fogkrémekkel két probléma van: egyrészt
függetlenül attól, hogy melyik országban vásárolták a fogkrémeket, azok általánosságban kevesebb fluort tartalmaztak, mint amennyi a csomagolásukon fel volt tüntetve.
Másrészt voltak olyan termékek, amelyeknél világosan látszik, hogy más az Ausztriában és a Magyarországon forgalmazott áru minősége.
"Találtunk olyan fogkrémet, amelynél a két országban vásárolt között jelentős, hibahatáron túli eltérés van"
- mondta az államtitkár.
Hozzátette: a mostani vizsgálatban szereplő mosóporoknál jelentős különbséget nem találtak. Bár eltérések mindig vannak, főként azt kell vizsgálni, hogy jelentősen eltérő mosási eredményt vagy tisztaságot eredményező különbség van-e.
A fogyasztóvédelem a folyamatos vizsgálatoktól azt az eredményt várja, hogy a forgalmazók a rossz minőségű termékeket levegyék a polcokról és így színvonalasabb termékekkel találkozhassanak a magyar vásárlók.