Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Azt hittük, ezen már túl vagyunk: újra terítéken a síkosságmentesítés

Igazi tél köszöntött be ma reggelre: országszerte hatalmas pelyhekben hullott a hó. Remélhetően az évszak szerinti tél beköszöntéig utoljára kell felhívnunk a figyelmet a síkos utak veszélyeire és arra, kinek is kell gondoskodnia a biztonságos közlekedés megteremtéséről.

A jogszabályok szerint minden lehetséges eszközzel, mindent meg kell tenni azért, hogy havazás vagy havas eső esetén letakarítsák a járdákat és a buszmegállókat - mondta az InfoRádiónak a Gyurkovics Sándor, ügyvéd, a Közlekedéstudományi Egyesület tiszteletbeli elnöke.

Gyurkovics Sándor hangsúlyozta, a jogszabály szerint a közlekedést lebonyolító cégnek az utasok biztonságos utazását biztosítania kell, ennek fogalmába a jármű közlekedésén túl a megállóhelyek közlekedésre alkalmassága is beletartozik, ezeket a cégnek meg kell oldania.

Az ügyvéd azonban hozzátette, a jogszabály erre vonatkozóan azonban határidőket nem ír elő, ahogy arra sem, hogy egy ház tulajdonosainak mikorra kell megtisztítania a járdát.

Azt hittük, ezen már túl vagyunk: újra terítéken a síkosságmentesítés

„Felelősség azonban van, ami prompt.

Ez alól úgy mentesülhet a háztulajdonos és a közlekedési vállalat, hogy az időjárás és a külső körülmények között képtelen volt ezt megoldani.”

Minden lehetséges eszközzel, mindent meg kell tenni a tisztítás érdekében, ezt kontrázni csak az időjárás speciális jellege tudja – fogalmazott az ügyvéd.

Gyurkovics Sándor hozzátette, ez nem azt jelenti, hogy a síkos járdát, megállót napokig úgy kell hagyni.  De elvileg

haladéktalanul intézkedni kell.

„Konkrét felelősségnél mentheti azzal, hogy bár megpróbált mindent megtenni, képtelen volt megfelelő körülményeket kialakítani” - hangsúlyozta az ügyvéd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×