Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Halasztást kérnek a római-parti mobilgátról

Nyílt levélben kérik Tarlós István főpolgármestertől a III. kerületi ellenzéki képviselők a római-parti mobilgát nyomvonalával kapcsolatos, szerdára tervezett fővárosi döntés elhalasztását a helyi népszavazás eredményéig.

Az Együtt, a Jobbik, az LMP, az MSZP és a Párbeszéd óbuda-békásmegyeri képviselői a dokumentumban felidézték, hogy március 13-án közösen kezdeményeztek helyi népszavazást a leendő római-parti mobilgát nyomvonaláról.

A helyi választási bizottság még nem döntött a kérdés hitelesítéséről,

erre a benyújtástól számított 30 nap áll a rendelkezésére.

Ugyanakkor a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének napirendjén szerepel a Római-part árvízvédelmével kapcsolatos döntés - írták.

A képviselők nyílt levelükben azt kérték a korábbi óbudai polgármestertől, hogy tekintettel a folyamatban lévő népszavazási kezdeményezésükre, a Fővárosi Közgyűlés ne tárgyalja szerdai ülésén a római-parti gát ügyét, "döntésükkel várják meg a kerületi lakosság döntését".

A helyi választási bizottsághoz benyújtott népszavazási kérdés így hangzik: "Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat képviselő-testülete oly módon alkossa meg a kerület településképi rendeletét és építési szabályozását, hogy a Csillaghegyi-öblözet védelme kapcsán a Duna főmedre mentén csak a Nánási út és a Királyok útja nyomvonala mentén legyen építhető elsőrendű árvízvédelmi védmű?"

A főpolgármesterhez intézett, Béres András (Párbeszéd), Burján Ferenc (LMP), Czeglédy Gergő (MSZP), Mihalik Zoltán (Együtt), Őri László (MSZP), Simonka Csaba (MSZP) és Szanyó Miklós (Jobbik) által aláírt levélben emlékeztettek arra, hogy Tarlós István 2013-ban, majd 2016-ban is szorgalmazta egy erről szóló helyi népszavazás kiírását.

A képviselők a budapesti olimpiai pályázatra utalva megjegyezték: célszerűnek látszik "elkapkodott, áterőszakolt döntések" helyett először megkérdezni az embereket.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×