Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Változtak a sebességhatárok a magyar közutakon

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt.

Ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt a közlekedési törvény szerint, amit előírt rend szerint végeznek az útkezelők. De a kötelező felülvizsgálatok mellett a Magyar Közút Zrt., a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség bármikor változtathat az utak sebességhatárain a forgalmi adatok, a balesetszám, az útminőség és az üzemeltetési tapasztalatok birtokában.

Tavaly 225 kilométernyi részt vizsgált át az Magyar Közút a hazai gyorsforgalmi úthálózaton (konkrétan az M1-es, az M31-es, és az M35-ös autópályán, valamint a 4-es autóúton), és még 1300 kilométernyi szakaszt a különböző főutakon. A vizsgálatok eredményeinek elemzése után legnagyobbrészt kisebb számokat tartalmazó KRESZ-táblákra cserélték a korábbiakat - írja a vezess.hu.

2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon:

  • M1-es autópálya, jobb oldal, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára (Fejér megye)
  • M1-es autópálya, jobb oldal, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • M1-es autópálya, bal oldal, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/óra helyett 100 km/órára
  • 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára (BAZ-megye)
  • 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára
  • 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Fejér megye)
  • 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/óra helyett 70 km/órára
  • 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/óra helyett 40 km/órára (Pest megye)
  • 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/óra helyett 60 km/órára

A Vezess kérdésére a Magyar Közút Zrt. elárulta, az M1-es autópálya fenti szakaszain „a pályaszerkezet elhasználódása miatt” vezették be a korlátozásokat. Ezek a változások függetlenek a kötelező felülvizsgálatoktól.

Néhány helyen sebességhatár emelésre is volt példa 2016-ban, mégpedig az alábbi útszakaszokon:

  • 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/óráról 90 km/órára (Pest megye)
  • 6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/óráról 90 km/órára
  • 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/óráról 50 km/órára
  • a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/óráról 110 km/órára (Heves és Nógrád megye)

A legfontosabb utakat nézve tavalyelőtt nagyrészt pont ellenkező irányba változtatott a Magyar Közút Zrt., akkor nagyobbrészt megemelte a sebességhatárokat az átvizsgált utakon.

Címlapról ajánljuk
Gyulay Zsolt a Hungaroringről: kőkemény csatákon kellett túljutni

Gyulay Zsolt a Hungaroringről: kőkemény csatákon kellett túljutni

Jövőre is telt házas lesz a Forma-1-es Magyar Nagydíj – mondta az InfoRádióban Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. A mogyoródi létesítményben a tavasz első felében ér véget a felújítás záró szakasza. Arról is beszélt, hogy miként valósulhatott meg a külföldi szakértők által is elismert beruházás.
Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Oroszország szombat este újabb rakétatámadást indított Kijev és Ukrajna több régiója ellen, amely miatt az ukrán főváros egyes részein megszűnt az áram- és a távhőszolgáltatás. A támadás közvetlenül megelőzte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök amerikai látogatását, ahol Donald Trump elnökkel folytat tárgyalásokat a 20 pontos béketerv véglegesítése érdekében. Az egyik legkritikusabb kérdése továbbra is az, hogy mely területeket adnák át Oroszországnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×