Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Májusban startolhat a metrófelújítás

Várhatóan májusban-júniusban megkezdődhet a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása - mondta el Tarlós István főpolgármester.

Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így "valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél" - mutatott rá a főpolgármester a TV2 Mokka című műsorában.

Szerinte nagyon sokat fog mondani az, hogy amikor a pályázók kérdéseket tehetnek fel a tenderekkel kapcsolatban, mennyi és milyen kérdés érkezik majd. Ha 15-30 értelmes kérdés lesz, akkor "nem kell időhúzást feltételezni" - mondta Tarlós István.

Megjegyezte, legutóbb azért nem lehetett dönteni a tenderek kérdésében, mert a kormánnyal kötött támogatási szerződésben meghatározott felső limitet a beérkezett ajánlatok 34 milliárd forinttal túllépték.

A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy ez nem ismétlődik meg, és "május-júniusban de facto az infrastruktúrafelújítás is megkezdődhet".

Tarlós István kitért arra is, a 3-as metró életveszélyességéről szóló állítások a szakvélemények szerint nélkülözik az igazságot. Az ezzel való riogatás több mint lelkiismeretlenség - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×