eur:
411.78
usd:
395.08
bux:
79353.29
2024. november 22. péntek Cecília

Ezek a legnagyobb bajok a 3-as metróval

Elavult, de nem életveszélyes a 3-as metróvonal - ezt állapította meg egy szakértői tanulmány, amely a BKV Zrt. megrendelésére készült. A Városháza legutóbbi bejelentése alapján a földalatti déli szakaszának felújítása jövő nyáron kezdődik.

A Jobbik közérdekű adat igénylésével kérte ki a BKV Zrt.-től a dokumentumokat, amelyek a 3-as metróvonal tervezett felújításának részeként elvégzett felmérés során, 2014 nyarán–őszén tapasztalt állapotokat rögzítik.

Tarlós István főpolgármester múlt pénteken azt mondta: a metró 40 éves, teljesen leamortizálódott, de a szakértők véleménye szerint nem életveszélyes.

A két évvel ezelőtti felmérés szerint a legnagyobb problémát a vágányok esetében a vizesedés miatti korrózió jelenti. A 2013 óta több szakaszon végrehajtott sínpárcsere csak rövid távon jelent megoldást, a több évtizedre szóló használhatóságot a teljes át- és újjáépítés jelentheti.

Ami az alagutakat illeti, általános a kisebb-nagyobb vízbefolyás. Az állomások esetében a vizesedési problémák az alagutakhoz való csatlakozásoknál jelentkeznek. A dokumentum alapján

a legrosszabb állapotban a Corvin negyed megálló van, egy helyen a szerkezet is megsüllyedt.

A metróvonal lelkét adó biztosítóberendezésekről a 2014-es jelentés hangsúlyozza, hogy különösebb biztonsági kockázat nem áll fenn. Problémát jelent viszont a különböző időszakokban beépített berendezések összehangolása.

Az észak–déli vonal kommunikációs berendezései több korszak gyártmányai, átlagéletkoruk 25-30 év közé tehető. A szakmai anyag megállapítása szerint váratlan meghibásodás nélkül a berendezések biztonságosan üzemelnek, de amennyiben hiba lép fel, az csak nehezen javítható.

Ha negatív szakvélemény érkezik, rögtön leállítják a metrót – jelentette ki Tarlós István. A főpolgármester azt mondta, hogy a felújítás kiviteli tervekre épülő közbeszerzési eljárásának előkészítése megkezdődött. Amennyiben a kivitelezői kiíráson a rendelkezésre álló forrásoknak megfelelő árajánlatokat tesznek, akkor a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest közötti szakasz felújítása 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-ig tart.

Az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptem­ber 30-án fejeződik be. A középső szakaszt 2018. október elsején zárják le, ott 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be a munkálatok. A Lehel téri és a Nagyvárad téri állomások, valamint a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el.

Szerda este 6 órától Tarlós István főpolgármester lesz az InfoRádió Aréna című műsorának vendége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Hirtelen esés után felpattantak a tőzsdék

Hirtelen esés után felpattantak a tőzsdék

Felemás hangulatban telt a kereskedés ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig emelkedéssel indult a nap Európában, a vártnál gyengébb BMI-adatok hatására azonban gyorsan lefordultak a vezető részvényindexek, délutánra azonban ismét a vevők vették át az irányítást. Az aranynak eközben 2023 októbere óta a mostani lehet a legerősebb hete, mivel a piaci szereplőket aggasztja az ukrajnai háború eszkalációjának veszélye. Érdemes eközben a bitcoinra is figyelni, az árfolyam már közelíti a 100 000 dolláros szintet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×