Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Dömötör Csaba: az ellenzék pártpolitikai céloknak rendelte alá a népszavazást

A Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára szerint sajnálatos, hogy az ellenzéki erők pártpolitikai céloknak rendelték alá a kötelező betelepítési kvótáról szóló vasárnapi népszavazás ügyét, ez véleménye szerint "azért is szomorú", mert így figyelmen kívül hagyták saját szavazóik aggodalmait is.

Dömötör Csaba a Kormányzati Tájékoztatási Központ által az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta: az elmúlt hónapokban minden párt és közéleti szereplő kifejthette véleményét a népszavazásról és a brüsszeli betelepítési döntésekről.

Hangsúlyozta: a népszavazás nemzeti ügy, "nem a napi belpolitikai küzdelmeinkről szól, hanem Magyarország jövőjéről". Úgy értékelt: a brüsszeli betelepítési tervek súlyos kockázatokkal járnak, amelyeket "nem szabad felvállalnunk".

Az Országgyűlés május 10-én rendelte el a kötelező betelepítési kvótáról szóló, a kormány által kezdeményezett népszavazást, amelyet Áder János köztársasági elnök október 2-ára írt ki. A kérdés úgy szól: "Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×