„A kollégáink ott vannak az autópályák mentén. Sok nyugat-európai országgal ellentétben jelen vagyunk annak ellenére, hogy nem mindig érzékelik a közlekedők” - mondta Kiss Csaba, az Országos Rendőr-főkapitányság Autópálya-felügyeleti és Baleset-megelőzési Osztályának vezetője.
Közölte: a 40-50 kilométerenként található autópálya-alosztályokon vannak elhelyezve a kollégáink.
„Egy-egy szolgálatban egy-két járőrpárnál több nem nagyon van, és sokkal többrétűbb a feladatuk annál, mint hogy kizárólag az autópályák leállósávjain mozogjanak. Hiszen nemcsak az úttest mellett végzik a tevékenységüket, hanem a parkolókat, benzinkutakat, pihenőhelyeket is ellenőrizni kell rendszeresen” - közölte az osztályvezető.
Hozzátette: a gyorsforgalmi utakon a nagy forgalom, a közlekedő járművek nagy száma nem teremt biztonságos feltételt ahhoz, hogy a leállósávban történjen rendőri intézkedés, ezt kifejezetten tiltjuk is.
„Az országos rendőrfőkapitány évek óta egy külön utasításban szabályozza a turisztikai idény rendőri feladatainak végrehajtását. Ebben kiemelten szerepel, hogy az autópálya-alosztályok az illetékességi területükhöz igazodóan a hétvégét megelőző utolsó munkanap délután, és az azt követő délelőtt a városból kifelé irányuló forgalmat felügyelik és segítik fokozottan” - mondta.
Arra a kérdésre, hogy miért fontosabb a parkolók ellenőrzése, mint az, hogy a rendőrök az autópálya forgalmát figyeljék, Kiss Csaba azt válaszolta, kaptak már ehhez kapcsolódóan kritikát.
„A szükséges mértékben jelen vannak a kollégák az autópályák mellett. Ne feledkezzünk meg egy nagyon fontos dologról, a sebességmérésről, amit szintén végeznek biztonságos körülmények között elhelyezve a kamerákat általában parkolóhelyeken vagy felüljárókon. Nagyon jó visszatartó és megelőző hatása van a sebességméréseknek” - fogalmazott Kiss Csaba.
Hangsúlyozta: „a kellő rendőri erő jelen van, ott vagyunk az autópályákon. Az autópályákon természetesen vannak forgalomfelügyelő és -rögzítő kamerák is.”
„Természetesen ezen a hétvégén is végzik a feladatukat a kollégák. Azt tanácsolom, hogy fokozott figyelemmel közlekedjünk, kicsit nagyobb követési távolsággal, és picit nézzünk rugalmasabban magunk elé, vagyis a két-három autóval előrébb is nézzük a forgalmat, hogy azonnal tudjunk reagálni az esetlegesen kialakuló vészhelyzetre” - javasolta az Országos Rendőr-főkapitányság Autópálya-felügyeleti és Baleset-megelőzési Osztályának vezetője.