Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Átadták a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát Budapesten

Átadták a Budapest-Esztergom vasútvonal beruházáshoz kapcsolódó 7 milliárd forint értékű közúti fejlesztéseket, köztük a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát Budapesten, pénteken.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, a térség országgyűlési képviselője az átadó ünnepségen kiemelte: a magyar kormány eltökélt abban, hogy a gazdaságfejlesztés folytatódjon. Hozzátette, az uniós és hazai forrásokból történő beruházásokat a magyar gazdaság teljesítményének jelentős mértékű javulása teszi lehetővé.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára hangsúlyozta, hogy a közlekedés fejlesztése a kormány egyik fontos célkitűzése.

Varga Mihály kiemelte, a gazdaság növekedéséből adódó többletforrást az államadósság csökkentésére, adócsökkentésre és további béremelésekre fordítja a költségvetés.

A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: fenn kell tartani a beruházási lendületet, miután tavaly 6 ezer milliárd forint értékű beruházás jött létre az országban.

Varga Mihály szólt a kormány és Óbuda közötti együttműködés eredményességéről, amely hozzájárul fejlesztések megvalósulásához, az életminőség javulásához. Rámutatott: a mostani beruházás révén gyorsabb, biztonságosabb lesz közlekedés, jelentősen csökken a zajszennyezés, ezzel jobb lesz az életminőség.

A kormány támogatja a helyi fejlesztéseket és a miniszter példaértékűnek nevezte a kormány és a települési önkormányzatok együttműködését. A körzet országgyűlési képviselőjeként a kabinet támogatását élvező más óbudai beruházásokról is említést tett, így - egyebek közt - a Kiscelli Múzeum felújításáról, az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Kollégiumának rekonstrukciójáról, a Heltai Jenő téri piac átépítésről, az Árpád Gimnázium energetikai korszerűsítéséről.

Fónagy János kiemelte: a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztés meghozta az eredményét, a MÁV-Start adatai alapján az elmúlt fél évben 2011-hez, a felújítás előtti utolsó teljes menetrendi időszakhoz képest az utasforgalom felével, az eladott jegyek száma negyedével nőtt ezen a vonalon.

Júliusban megkezdődhet az Esztergom-Budapest vasútvonal villamosítása is, és ez hozzájárulhat ahhoz a tervhez, hogy 2020-ra szinte kizárólag korszerű, környezetkímélő, kényelmes motorvonatok közlekedjenek a budapesti elővárosi vasúti forgalomban - tette hozzá Fónagy János.

A jövő évi költségvetési javaslatban a közlekedésre fordítható források bővülnek - hívta fel a figyelmet az államtitkár.

A kormány a következő években nemzeti forrásból is támogatja a közúthálózat nagyarányú fejlesztését, fenntartását, korszerűsítését- jelentette ki Fónagy János, példaként említette, hogy a tervekben szerepel Esztergom közúti összekapcsolása az M1-essel.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a Budapest-Esztergom vasútvonal felújításához kötődő 7 milliárd forint uniós forrás felhasználással és a hazai társfinanszírozással megvalósult közúti beruházás keretében 5,3 kilométer utat építettek, hat műtárgyat alakítottak ki, újítottak fel, és két szintbeli vasúti-közút kereszteződést váltottak ki.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×