Infostart.hu
eur:
364.92
usd:
328.97
bux:
146591.85
2026. november 12. csütörtök Jónás, Renátó

MSZP: az emelés után is kisebb lesz a minimálbér vásárlóértéke, mint 2010-ben

A nettó minimálbér a kormányváltáskor 60 200 forint volt, jövőre 67 500 forint lesz, ennek az összegnek pedig kisebb a vásárlóértéke, mint a 2010-es minimálbéré volt - közölte Gúr Nándor, az MSZP alelnöke hétfőn az MTI-vel.

Arra reagált, hogy a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán született megállapodás alapján jövőre 101 500 forint lesz a minimálbér és 118 ezer forint a szakmunkás bérminimum.

A szocialista politikus közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy 2010-ben egy minimálbérből élő munkavállaló 230 eurónak megfelelő összeget vihetett haza, ma csupán 218-at, három éve még 320 kilogramm kenyérre futotta volna a havi minimálbérről, ma viszont már csak 250-re, az átlagfizetés vásárlóereje mára "moldovai szintre süllyedt".

A 2014-es választások után az MSZP garantálni fogja a minimálbér vásárlóértékének növekedését - írta a szocialista párt alelnöke.

Címlapról ajánljuk
Három ponton módosítja a kormány a földtörvényt

Három ponton módosítja a kormány a földtörvényt

A kormány jövőre tervezi a földtörvény átfogó felülvizsgálatát, vannak azonban problémák, amelyek megoldása érdekében már most lépni kell, ezért három módosítást tesznek a törvényben – mondta az agrár- és élelmiszer-gazdasági miniszter a tárca Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.

Répássy Róbert a meghallgatásán javaslatot is tett a Tisza-kormánynak

A végrehajtói klánok megtörésére törekedett az igazságügyi tárca az Orbán-kormány 2010-es hivatalba lépése után – jelentette ki Répássy Róbert, a minisztérium volt államtitkára az Országgyűlés végrehajtási visszaéléseket feltáró vizsgálóbizottsága előtti meghallgatásán.
inforadio
ARÉNA
2026.11.12. csütörtök, 18:00
Dobrowiecki Péter
Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×