Mivel tehergépkocsikra nem gyártanak téli mintázatú gumiabroncsot, az ilyen járművekre - a tűzoltóság fecskendőire is - úgynevezett húzómintás abroncsot szerelnek fel - mondta az InfoRádiónak a Fővárosi Tűzoltóság szóvivője.
Molnár Péter közölte: azokon az autókon, amelyek elsősorban a főváros budai oldalán teljesítenek szolgálatot, van hólánc, amit egy gombnyomással lehet elhelyezni a kerekeken, nem kell egyesével felszerelni.
A téli felkészülés a tűzoltóságnál annyiból áll, hogy ellenőrzik a tűzoltófecskendőkben a fagyálló szintjét, a személyautókon pedig lecserélik a nyári mintázatú abroncsokat - közölte a szóvivő.
Molnár Péter hozzáfűzte: az éves költségvetésből finanszírozzák az elhasználódott abroncsok cseréjét.
A kamionosok felkészültek
A nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionok döntő részét felkészítik a téli közlekedésre, a balesetek a téli hónapokban általában azért történnek, mert az utak jegesek, a sofőrök pedig nem elég előrelátók, vagy vezetéstechnikai hiányosságaik vannak - mondta az InfoRádió által megkérdezett igazságügyi gépjárműszakértő.
Kőfalvi Gyula közölte: most készült hét európai ország részvételével egy nemzetközi tanulmány, amelyből kiderül, hogy a kamionsofőrök sokkal jobban reagálnak a veszélyes szituációkra, mint a személygépkocsit vezetők.
A hét országban a kamionsofőrök által okozott balesetek aránya 15-20 százalék, ezek következményei azonban sokkal súlyosabbak annál, mint amikor személygépkocsik karamboloznak - tette hozzá az igazságügyi gépjárműszakértő.
A kamionvezetők általában jól képzettek, az egyes esetek azonban azt mutatják, hogy az utóbbi időszakban felkészültségük szintje rosszabb, a szabályokat is kevésbé veszik figyelembe, vagy agresszíven viselkednek az utakon - mondta Kőfalvi Gyula.
Hanganyag: Kálló Izabella