Az első új metrószerelvények a 2-es vonalon közlekednek majd, ezeken vezetőket is fognak alkalmazni, míg a 4-es vonalára olyan járművek érkeznek, amelyeket teljesen önműködő vonatvezérlő rendszerrel látnak majd el, ez pedig képes vezető nélküli üzemmódra is - mondta az InfoRádiónak a Siemes Zrt. ágazatigazgatója.
Aranyosy Zoltán hozzátette: amennyiben valaki például beszorul a metrószerelvény ajtói közé, azt a biztonsági rendszer érzékeli, és az előre meghatározott vészforgatókönyvek alapján életbe lépnek azok a mechanizmusok, amelyek garantálják az utasok épségét.
Az automatikus rendszer egyik legnagyobb előnye az emberi irányításúakhoz képest, hogy az összes járművet és felügyeleti jelet egyszerre látja, így a vonatok menetrendhez való helyzetét korrigálni tudja, úgy, hogy figyelembe veszi a vonalon haladó valamennyi jármű helyzetét és sebességét - fűzte hozzá.
A BKV a 4-es metró vonalán azt tervezi, hogy az első időkben vonatfelügyelőket alkalmaz, az ő jelenlétük azonban a teljes rendszer üzembe helyezése után már nem lesz szükséges - mondta Aranyosy Zoltán.
Van olyan ország, ahol azért alkalmaznak ilyen felügyelőket, mert az utasok még nem tudták elfogadni, hogy a szerelvény teljesen magától működik - tette hozzá a Siemens Zrt. ágazatigazgatója.
Hanganyag: Tenczer Gábor