A közlekedési koncepció egyelőre egy, a Belváros megrendelésére készült szakmai tervezet, melynek jelenleg a nyilvános vitája zajlik - mondta el az V. kerület polgármestere az InfoRádióban.
Rogán Antal reméli, hogy még idén sikerül egyezségre jutni az elképzelésekről, így 2008-ban már több változtatást is életbe léptethetnek. Ez elsősorban a belváros déli részének forgalmi szabályozására vonatkozik.
Az Astoriánál tervezett körforgalmat arra az időszakra alakítanák ki, amikor felújítják a Kiskörutat, ami része a 4-es metró felszíni beruházásainak.
Az V. kerületi polgármester szerint ez a megoldás - bár néhány bonyolultabb átalakítással, például a villamosmegállók áthelyezésével is együtt jár - hasznos lehetne, hiszen megoldaná például azt a problémát, hogy jelenleg nem lehet a Kiskörútról az Erzsébet híd irányába kanyarodni.
"Az Üllői útról beérkező forgalom azért kénytelen bemenni a Déli-Belvárosba, mert egyébként nem tud ráfordulni az Erzsébet hídra" - mondta az InfoRádióban Rogán Antal.
A közlekedési szabályok értelmében, a villamos egyenrangú útkereszteződés esetében elsőbbséget élvez a személyautókkal szemben - emlékeztetett a polgármester, aki szerint a forgalmat továbbra is lámpák szabályoznák, a nagy különbséget az jelentené, hogy az Astoriánál bármelyik irányba lehetne fordulni.
Rogán Antal szerint külföldön erre a megoldásra számtalan példa van, például az angolszász országokban.
Hanganyag: Tenczer Gábor