Az északi, egyes fúrópajzs tesztüzemben halad - mondta az InfoRádiónak a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője. Balogh Árpád kifejtette, hogy sikerült elhárítani azokat a benyomódásokat, amelyek a repedéseket okozták a 4-es metró alagútjának betonszelvényein, az úgynevezett tübingeken.
A fúrópajzs naponta 10-15 métert halad - közölte a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője.
A metrópajzs eredeti alakját még nem nyerte vissza, ez napokat vehet igénybe - emelte ki Balogh Árpád. Hozzátette: ahogy halad előre a pajzs, úgy nyeri vissza korábbi alakját, és folyamatosan csökkennek a deformációk.
A fúrópajzsot újból le kell állítani, ha hasonló eset előfordul - mondta a projektigazgatóság vezetője. A leállás azonban csak egy-két napos lehet, ugyanis a szakemberek ismerik az okokat, és könnyebben el tudják hárítani a hibát - tette hozzá.
Balogh Ernő hangsúlyozta: a korábban megrepedt alagúttartó betonszelvényeket leglettelik, mert csak esztétikai repedésekről van szó, de statikai és vízzárási probléma nincs.
Hanganyag: Tenczer Gábor