eur:
394.95
usd:
356.57
bux:
73003.59
2024. szeptember 16. hétfő Edit

A legtöbb vizsgálat fogyasztói panasz alapján indul a GVH-nál

Sok panasz érkezik a kereskedelmi akciókkal kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz. A legtöbb esetben az akciókban feltüntetett árral van a probléma.

A versenyhivatal akkor indít vizsgálatot egy vállalkozó ellen, ha az olyan akciót hirdet, amely nem felel meg a valóságnak - mondta az InfoRádiónak a Gazdasági Versenyhivatal Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője.

Zenisek Andrea hozzátette: ilyen eset, ha a kereskedő eredeti árnak olyat tüntet fel, amelyet addig nem, vagy csak évekkel korábban alkalmazott, vagy, ha az akció előtt csak nagyon rövid ideig szabta meg ezt az árat, és ezzel az a célja, hogy a kedvezmény mértékét sokkal nagyobbnak tüntesse fel.

A fogyasztói panaszokból kiderül, hogy az ilyen esetek nem gyakoriak, de azért előfordulnak - fűzte hozzá a GVH munkatársa.

A Gazdasági Versenyhivatal egyrészt hivatalból, másrészt saját hatáskörében indít eljárásokat - mondta Zenisek Andrea, aki hozzáfűzte: annyi panasz érkezik, hogy a legtöbb vizsgálatot ezek alapján végzik.

Tavaly 600 panasz és bejelentés érkezett a versenyhivatalhoz, ezek alapján körülbelül 80 eljárást indított a szervezet - közölte a Gazdasági Versenyhivatal Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője.

Hanganyag: Rezsek Gyõzõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.16. hétfő, 18:00
Toroczkai László
a Mi Hazánk elnöke, parlamenti frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×