Egy hónapig egy dupla csuklós, alacsony padlós Volvót tesztel a BKV a 7-es, a 161-es, a metrópótló és a reptér-busz útvonalán. A 24 méteres buszra négy ajtón lehet felszállni, befogadóképessége 117 fő, 55 ülőhellyel.
A dupla csukló ellenére a jármű a legnehezebb, hegyvidéki útvonalakon is képes közlekedni, így akár a 22-es vonalon is járhatna. Motorja a csuklók mögött helyezkedik el.
Bár a jármű bemutatásán Demszky Gábor is részt vett, a főpolgármester hangsúlyozta, hogy a főváros még nem kötelezte el magát a típus mellett.
"Kicsit olyan ez a helyzet, mint amikor egy gyermeknek bemutatják a legújabb villanyvasutat, és azt mondják, hogy ha a papa sokat fog keresni, akkor majd hasonlót fogunk vásárolni. Tehát egyelőre arról nincs szó, sajnos, hogy a főváros elkötelezte volna magát x számú autóbusz beszerzése mellett, mert ennek a forrásai még nem biztosítottak" - fogalmazott a városvezető.
Leghamarabb jövőre
Somodi László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: leghamarabb jövőre vásárolhat a közlekedési társaság hasonló buszokat.
Somodi László hozzátette: augusztus-szeptemberben egy alvállalkozón keresztül 35 autóbuszt cserélnek le; szeptemberben pedig 10 használt, de a jelenleginél újabb csuklós busz áll forgalomba.
"Azt tudom mondani, hogy az idei évi beruházási tervünkben külön forrás autóbusz beszerzésére nincsen. Hogy jövőre lesz-e, ezt meg fogjuk látni, de jelenleg még a pénz nincs meg rá - jelentette ki a vezérigazgató-helyettes.
Somodi László nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyibe kerül egy duplacsuklós busz. Két éve a 18 méteres Volvo buszok darabját 65 millió forintért vásárolta a társaság.