A Fidesz elnöke szerint az emberek 2006-ban megtanulták, hogy a reklám nem a tájékoztatást szolgálja, hanem manipulációs eszköz, ezért az ellenzéki párt törvényjavaslatot nyújt be annak érdekében, hogy kitiltsák a reklámokat a politikai életből.
"Azért van itt a lélektani pillanat, mert 2006-ban megtanulták az emberek, hogy a reklám nem a tájékoztatást szolgálja, hanem manipulációs eszköz, és valójában csőbe húzzák vele a szavazókat. Ezért javaslom, hogy a tévé-, rádió-, óriásplakátreklámokat a jövőben tiltsuk ki a politikai kampányokból. Akad erre európai példa" - jelentette ki Orbán Viktor az Index internetes portálon.
Viták a közmédiumokban
A Fidesz elnöke ugyanakkor megjegyezte: a közmédiában vitákat érdemes tartani. "Felfogásom szerint kitüntetett terepei az ország sorsáról szóló vitáknak és beszélgetéseknek" - mondta Orbán Viktor, aki szerint most új alapokra lehetne helyezni a kampányokat.
"Erre remek alkalom a népszavazás. Másik fontos kérdés: lehet-e a kormánynak közpénzből az egyik álláspont mellett korteskednie? Itt is dűlőre kéne jutni" - vélte az ellenzéki politikus.
Az idő próbája
Orbán Viktor korábban az InfoRádióban hangsúlyozta: több nyugat-európai államban, például Franciaországban számos kérdésben elérkezett az ideje annak, hogy megvizsgálják, mi állta ki az idők próbáját, és mi nem.
A Fidesz elnöke úgy vélte: új szabályok kellenek a népszavazásra, érdemes újragondolni a köztársasági elnök hatáskörét, a parlament létszámának csökkentése pedig szerinte inkább erősítené, mint gyengítené a népképviseletet.