Az Antenna Hungária vezérigazgatója kijelentette: azt javasolják a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, hogy térjen vissza a stratégiaalkotáshoz, még a pályázatok kiírása előtt végezzen piackutatást, és határozza meg, milyen üzleti modell alapján lehet működőképes a digitális műsorszórás.
Nem szabad kapkodni, voltak olyan országok, ahol nem tudtak sikeresen elindulni a digitális platformmal, mert nem volt jól előkészítve a pályáztatás - hangsúlyozta a szakember.
László Géza hangsúlyozta: feszesek a határidők, de alapfeltétel, hogy minden szereplő tisztán lásson az üzleti modellekkel kapcsolatban; jelenleg mindenkinek, az Antenna Hungáriának is számtalan kérdése van.
Rádiók: még több nehézség
A rádiós digitalizációról - ahol lekapcsolási határidő sincsen - az Antenna Hungária vezérigazgatója azt mondta: ezen a piacon nem látnak akkora nyomást, mint a tévéknél; de 2009-ben lejár a kereskedelmi rádiók licence, és a szabályozó hatóságnak el kell gondolkoznia a hogyan továbbról.
László Géza szerint a technikai váltás a rádióknál a televízióhoz képest jóval komolyabb felkészülést igényel, az államnak még tudatosabban, a piaci szereplőkkel szorosabban egyeztetve kell cselekednie, hogy megtörténhessen a digitális átállás.
Az országos digitális sugárzásra készülő rádiók mondják el, szerintük mi fontos, és végezzenek közvélemény-kutatásokat, hogy felszínre kerülhessenek a rejtett igények - javasolta a társaság vezérigazgatója.
Hanganyag: Exterde Tibor