eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

Szükség van-e az Agrármarketing Centrumra?

Az Agrármarketing Centrum megszüntetésére tett javaslatot egy szakértői bizottság, arra hivatkozva, hogy a szervezet nem teljesítette eredetileg szánt feladatát. A centrumot azért hozta létre a szaktárca, hogy segítse a magyar termékek piacra jutását, ám az ágazatban dolgozók nem érzékeltek támogatást - nyilatkozta a szakértői bizottság elnöke. Az Élelmiszerfeldolgozók Szövetsége szerint viszont szükség van a centrumra, de az irányítását a termelőkre kellene bízni.

A Miniszterelnöki Hivatal felkéréséből működő szakértői bizottság tett javaslatot az Agrármarketing Centrum megszüntetésére 2006. december 18-i jelentésében.

Hoffman Istvánné, a bizottság elnöke a javaslatot azzal indokolta az InfoRádiónak, hogy a centrum nem teljesítette azt, amiért létrehozták. Feladata lett volna ugyanis a hazai agrártermékek exportjának segítése, a kiállításokra való kijutásának támogatása, valamint a marketingfeladatok ellátásához szükséges ismeretek átadása, a kezdő agrárvállalkozók piacismereteinek gyarapítása, ám Hoffmann Istvánné véleménye szerint az Agrármarketing Centrum nem játszott meghatározó szerepet a termelési kultúra fejlődésében és nem segítette az agrárvállalkozók felkészültségét.

Az ágazati vállalkozók és a kereskedők nem érzékelték az Agrármarketing Centrum munkatársainak támogatását - emelte ki a szakértői bizottság elnöke, aki szerint a testület azt a visszajelzést kapta, hogy a kiállításokon és vásárokon jobbára csak a Centrum munkatársai vesznek részt.

Az Agrármarketing Centrum részéről egy nyilatkozattételre nem jogosult dolgozó tudatta, hogy a szervezet ügyvezető igazgatója, Pál József éppen egy moszkvai kiállításon van, míg helyettese, Szabó Edit egy nürnbergi eseményen vesz részt.

Az InfoRádióhoz olyan információról is értesült, hogy a szaktárca már kiadott egy állásfoglalást az Agrármarketing Centrum megszüntetésére vonatkozó javaslatról, ám a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium ezt cáfolta.

Az Agrármarketing Centrumot 1996-ban alapította a földművelésügyi minisztérium azzal a céllal, hogy segítse a magyar termékek piacra jutását. A szervezet közhasznú társaságként működik, és több milliárd forint közpénzzel gazdálkodhat.Szükségesnek tartja az Agrármarketing Centrum létezését az Élelmiszerfeldolgozók Szövetsége - ismertette a szövetség elnöki tanácsadója. Piros László ugyanakkor elismerte: vannak problémák a működéssel és a döntéshozatallal kapcsolatban.

A bizottság nem volt korrekt, mivel az Agrármarketing Centrumnak minden évben jelentősen eltérő forrás állt rendelkezésre, így nem csoda, hogy hektikusan teljesített - mondta Piros László. Az elnöki tanácsadó kétségbe vonta a Miniszterelnöki Hivatal által felkért szakértői bizottság tagjainak szakmai tapasztalatait is.

Hozzátette: az Agrármarketing Centrum felügyeletét és a döntéshozatali folyamatot a vállalkozói szférára kellene bízni, de az állami támogatást továbbra is meg kell hagyni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
“Becsapott indiaiak” harcolnak az oroszok oldalán Ukrajna ellen

“Becsapott indiaiak” harcolnak az oroszok oldalán Ukrajna ellen

Kezdik feladni a reményt, hogy hazamehetnek azok az indiai állampolgárok, akik az ukrajnai frontokon harcolnak, az orosz hadseregben. Korai leszerelésükről még a nyáron állapodott meg Vlagyimir Putyin orosz elnök és a hozzá látogató Narendra Modi indiai miniszterelnök, de az átvert emberek egyelőre elkeseredettek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×