A Fővám téren a metróállomás megépítése mellett egy új aluljárót is ki kell alakítani a Szabadság híd tengelyében, és a mindkét irányba meg kell hosszabbítani a 2-es villamos alagútját.
Ez utóbbira azért van szükség, mert a kerületi szabályozási terv előírta egy összefüggő gyalogos felület kialakítását a Corvinus Egyetem épülete előtt. Ez okozza az eredeti számításokhoz képest a 2 milliárdos többletköltséget - mondta Gulyás László.
A DBR Metró projektigazgatóság vezetője szerint tényleges csúszás emiatt nem fog bekövetkezni. Megjegyezte: az állomásra vonatkozó építési engedély még nincs is meg, így legkorábban jövő év közepén indulhat el a felszíni építkezés.
Ilyen esetekre felkészült a projektigazgatóság, minden szerződésben mintegy 10 százalékos tartalékkeretet biztosítottak az időközben felmerülő pluszköltségekre.
A dolgok természete azt mutatja, hogy a vállalkozóknak ezt általában ki is kell majd használniuk - tette hozzá Gulyás László.