A fővárosi SZDSZ soraiból tavaly kizárt Atkári János arról is beszélt, hogy a BKV 50 milliárdot megközelítő adósságállománnyal kezdte az évet, pedig 2002 decemberben az állam szanálta, sőt, túlszanálta a céget. Három és fél évvel ezelőtt a nullszaldóhoz elegendő mérlegnél ötmilliárddal többet kapott a BKV, tehát azóta 55 milliárdos adósságot halmozott fel a vállalat.
Az előző év végén a bankok már nem is voltak hajlandóak hitelezni a közlekedési társaságnak csak úgy, hogy a főváros vagy az állam garanciát vállal. Budapest ezt nem tehette meg, így az államra hárult a feladat - emlékeztetett a főpolgármester-helyettes.
A politikus hangsúlyozta, hogy ez újra az államháztartás hiánya miatt nehezen képzelhető el. Atkári János szerint a források átcsoportosítása csak átmeneti megoldást jelent, és az összeomló rendszer pedig hatalmas terheket róhat a fővárosiakra.
Radikális díjnövelés, de csak a fejlesztések után
A független közgyűlési képviselő képtelenségnek nevezte a Demszky Gábor főpolgármester által bejelentett 8 százalékos távhődíj-emelési tervet, és szólt arról is, hogy szerinte a BKV tarifáinak legalább 60 százalékos emelésére lenne szükség.
Hozzátette, hogy a radikális díjnövelés elott fejleszteni kell a budapesti tömegközlekedést.
Atkári János megjegyezte, hogy a többi között egészségügyi, oktatási, szociálpolitikai és városrehabilitációs beruházásokat kell a fővárosnak késleltetnie, mivel felélte pénzügyi tartalékait.
Újabb öt traffibox működik Budapesten – mutatjuk a helyszíneket