eur:
393.58
usd:
354.01
bux:
72131.1
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

"Demszkyé a politikai felelősség"

A fővárosi MDF szerint Demszky Gábor felelős a nagykörúti villamos felújításánál elkövetett hibák miatt. A párt szerint az átépítés a főpolgármester választási kampányának lett az áldozata.

Székely-Gyökössy Dóra, az MDF fővárosi önkormányzati képviselője az InfoRádióban elmondta: a nagykörúti villamospálya felújítása során elkövetett hibák miatti politikai felelősség mindenképpen a főpolgármesteré, mert ő erőltette a munkák ilyen gyors befejezését.

Annak ellenére történt mindez, hogy a felügyelőbizottság és a BKV is jelezte: a munkák  túl gyors üteme problémákat okoz - tette hozzá az ellenzéki politikus.

A képviselő úgy vélte: egy előzetes vizsgálat megmutatta volna, hogy milyen állapotban vannak a felsővezetéket tartó vasoszlopok

Székely-Gyökössy Dóra szerint Demszky Gábor azért futott bele ebbe a hibába, mert mindenáron át akarta adni a villamosokat még az önkormányzati választások előtt.

Aba Botond is felelős

A BKV elnök-vezérigazgatóját azért tesszük felelőssé, mert nem mondott nemet a főpolgármesteri sürgetésre, pedig több szakértő is figyelmeztette: ilyen rövid idő alatt, generálkivitelező nélkül komoly problémáknak néznek elébe - hangsúlyozta az önkormányzati képviselő.

Az MDF-es politikus szerint Demszky Gábor nem tanul a hibáiból, ezt mutatja a bejelentése, miszerint az úszó-Eb kezdetére elindulnak a villamosok, noha nem készültek még el a műszaki egyetem vizsgálati anyagai.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×