eur:
396.36
usd:
358.74
bux:
71881.09
2024. szeptember 11. szerda Teodóra

Mégis aláírják a metrószállítási szerződést

Az InfoRádió úgy tudja, hogy a főváros előkészítette a metróvonat-szerződés szerdai aláírását, annak ellenére, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság nem fejezte be a vizsgálatot a beszerzési tender ügyében.

A BKV-t az sem tántorítja el a szerződéskötéstől, hogy a döntőbizottság most büntette meg 3 millió forintra egy másik, a 4-es metróval kapcsolatos pályázat miatt.

A szerződés keretében a BKV 37 metróvonat legyártását rendeli meg a francia Alstom és a magyar Ganz-Transelektro konzorciumától. A döntést a második helyezett orosz Metrovagonmas támadta meg a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt.

A BKV vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban elmondta, hogy a döntőbizottság az elmúlt napokban nem hozott olyan határozatot, amellyel a szerződéskötést megtiltotta volna, a pályázatban vállalt tíznapos várokozási idő pedig szerdán lejár.

Donáth Zoltán elismerte ugyanakkor: az elvi lehetőség megvan arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság végül más álláspontra jut, mint a BKV, ám ezt a kockázatot vállalják.

Szakértők szerint a döntőbizottsági eljárás mellett bizonytalanságot jelenthet a szerződés végrehajtásában az is, hogy a konzorcium magyar résztvevőjének anyavállalata, a Transelektro 600 millió forintos adótartozást halmozott fel, további adósságai pedig 50 milliárd forintra rúgnak.

Gulyás László, a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projektigazgatóság vezetője korábban az InfoRádiónak azt mondta, hogy a BKV jogászai nem találtak kivetnivalót a konzorciummal összefüggésben.

Gulyás László közölte, hogy amíg a Transelektro ellen nem indul csődeljárás vagy felszámolás, addig nincs semmi teendő.

Ha mégis indulna, akkor a konzorcium tagjai felelnek egymásért - tette hozzá.

Gulyás László nem kívánta kommentálni a Közbeszerzési Döntőbizottság kedden nyilvánosságra került határozatát, amellyel 3 millió forint bírságra büntette a BKV-t egy másik, 4-es metróval kapcsolatos pályázat miatt.

A cég ugyanis nem írt ki új tendert a 4-es metró második, Bosnyák térig tartó szakaszának projektvezetési munkáira, azzal érvelve, hogy az első és a második szakasz szervesen összetartozik. A döntőbizottság más véleményre jutott, így a BKV-nak pályázatot kell kiírnia a második szakaszra is.

A Fidesz-MKDSZ fővárosi frakciója vizsgálatra kéri a főváros vezetését annak megállapítására, hogy kinek a hibájából semmisítették meg a szerződést, illetve büntették meg a céget.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Sayfo Omar: Afrikában nő a migrációs kedv, Európa zárja a határait

Az Arab Barométer legújabb felmérése szerint az észak-afrikai országok fiatal népességének 50-70 százaléka a kivándorlást tervezi – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Migrációkutató Intézet kutatási vezetője. Sayfo Omar szerint az illegális migráció elsődleges kiváltó oka ma már nem a háború, hanem a szegénység és a klímaváltozás.

Magyarics Tamás az elnökjelölti vitáról: Trump szokatlanul visszafogott volt, Harris végre megmutathatta magát

A mostani vita nem dönti el a Kamala Harris és Donald Trump közötti versenyt, bár az első kommentárok szerint a jelenlegi alelnök jobban szerepelt, mint riválisa – mondta az InfoRádióban az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, aki szerint, ha lesz újabb vita, akkor ott majd kiegyensúlyozottabb lehet a műsorvezetés. A külpolitikai szakértő szerint Kamala Harrisnek nem volt vesztenivalója, és jól élt a lehetőséggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.11. szerda, 18:00
Bartal Tamás
a Magyar Közút Nonprofit Zrt igazgatósági elnöke, az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára
Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak

Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×